Elő a zsepikkel! Ezek az év legjobb, könnyfakasztó karácsonyi reklámjai

Az idei karácsonyi reklámdömpingben is akad néhány gyöngyszem, amelyeket megnézve azonnal szentimentálissá válhatunk. Ezek a reklámok mindent bevetnek, ami a szívünkre hat: csillogó szemű  gyerekeket, rajzfilmfigurákat, magányos, idős embereket, idilli családi pillanatokat és felemelő érzést kiváltó tetteket. És ami talán mindezeknél is jelentősebb: némelyik valóban fontos üzenetet közvetít.

Disney

A Disney idei karácsonyi reklámja elsősorban a nevelőapukákról szól. Ebben történetben Nicole, a tavalyi hirdetésben szereplő, nagylánnyá cseperedő unoka történetét követhetjük nyomon, akinek mára már családja is van: két imádnivaló gyermeke, Max és Ella. No és felbukkan új párja, Mike, aki éppen a családi házukba hurcolkodik a cuccával, miközben a nevelőapuka szerepét tanulgatja. Néha ügyesen, néha kissé sután, de nagyon igyekszik megfelelni a gyerekeknek.

A történet középpontjában még egy nagyon különleges mesekönyv is áll, amit egykor még Max kapott az édesapjától. A könyv a történetmesélés jelentőségét ünnepli, és azt, hogy miként mélyítheti el a családi kötelékeket. A reklámfilm főszereplőit elragadtatják a Disney varázslatos történetei, miközben gyönyörű animáció bontakozik ki a könyv oldalain, ők pedig hamarosan egy családdá válnak.

Coca-Cola

A cég a világot meghódító üdítőitalának reklámozása mellett idén karácsonykor a közösség fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet. A szűk 3 perces kisfilmben azt próbálja érzékeltetni, milyen rossz magányosnak lenni, főleg egy ilyen csodálatos ünnepen. A történet egy fiatal fiúról szól, aki szeretné összehozni a lakóházában élőket. Kéményt akar építeni kartondobozokból, hogy a Mikulás mindenkit megajándékozhasson. Amint a szomszédjai megértik, hogy mi történik, mindenki csatlakozik hozzá, és a lakóközösség egy emberként összefog.

A reklámfilm arra a közösségi szellemre akar emlékeztetni, amelyben a világjárvány előtt még sokunknak lehetett része, és arra inspirált bennünket, hogy szólítsunk meg másokat és törődjünk egymással. Az idei év üzenete tehát az, hogy az ünnep igazi varázsa nem az ajándékoktól lesz különleges, hanem a közösen megélt pillanatoktól.

McDonald's

A nézők az USA-ban az idei év legjobb reklámjának kiáltották ki a gyorsétteremlánc karácsonyi kisfilmjét. A 90 másodperces szpotban egy Matilda nevű kislányt ismerhetünk meg, amint a képzeletbeli barátjával készülődik a karácsonyra. Amint azonban ez a lányka elkezd felcseperedni, egyre kevésbé gondol egykori, kedves barátjára, sőt, próbál tudomást sem venni róla. A tinédzserkort átlépve pedig fiatal nővé válik, és végleg elhagyja őt. 

Amikor azonban egy önfeledten játszó kisfiút meglát, ismét visszaidézi magában, hogy milyen fontos volt számára ez a kissé ormótlan zöldeskék lény. A hűséges, képzeletbeli barát pedig pont ott várja őt, ahova Matilda egykoron bezárta az emlékeiben: egy szerkényben. Ez a barát sosem hagyta el őt, és amikor Matilda visszaidézi az emlékeit, újra átéli a gyermekkorában érzett, varázslatos hangulatú, karácsonyi készülődést.

Barbour

Aki nem ismeri a márka termékét, annak a reklám megértéséhez egy kis magyarázatra van szükség. A Barbour viaszkabátjai ugyanis az időtálló minőséget képviselik, és még a brit királyi család tagjai is előszeretettel viselik. Egy specifikus kenőccsel vonják be a kabátokat, amelyek vadonatújan kissé „zsíros" hatást keltenek, ám az idő múlásával a viasz kiszárad és elpárolog az anyagból, így szép patinát kap. Ha pedig vissza szeretnék állítani a kabát vízállóságát, akkor a cég által forgalmazott, speciális viasszal kenhetik át. Nos, ennek a különleges viasznak a gyártása idén éppen a 100. évfordulójához érkezett, így a Barbour karácsonyi ajándékként Michael Bond szeretett medvéjével, Paddington történetével igyekszik örömteli pillanatokat okozni a nézőknek.

Paddington egykori jótevőjét, Mr. Brown-t szeretné karácsonyra megajándékozni, és hirtelen eszébe is jut egy kiváló ötlet: Mr. Brown régi dzsekijét fogja rendbe szedni a cég speciális kencéjével. A termék dobozán az áll: olyan egyszerű a használata, mintha lekvárt kenne egy kenyérre. Nos, ezt Paddingtonnak nem sikerül ilyen elegánsan kiviteleznie, hiszen minden waxban úszik körülötte, de az ajándékkal végül elkészül, és a kabát zsebébe elrejt egy régi cetlit is, amin megköszöni, hogy törődött vele.

„Ez a dzseki a család része, ahogy Te is Paddington" – hangzik el végül a reklámban, majd a család döbbenten fedezi fel a viaszban úszó konyhát. A cég üzenete pedig célt ért: a családi kötelékek és az összetartozás fontossága bizony átjön a rövid kisfilm képkockáin.

John Lewis

Pár hete már írtunk a John Lewis áruházlánc idei reklámfilmjéről, amit minden évben sokan várnak, így aztán ebből az összeállításból sem maradhatott ki, hiszen eléggé szentimentálisra sikeredett. A kisfilm egy űrutazó első földi karácsonyát helyezi fókuszba. A történet szerint egy ufolány érkezik planétánkra, hogy jól felforgassa egy kisfiú családi ünneplését, aki aztán fokozatosan egyre több emberi tulajdonsággal ismerteti meg az idegent, és persze a karácsonyi hagyományokba is beavatja őt.

Nathan és Skye intergalaktikus barátsága szépen lassan elmélyül, amely egyben a reklámfilm idei üzenetét is megfogalmazza: miszerint az ünnep jelentősége egészen apró dolgokban rejlik, és kizárólag a szeretetről szól. Aztán persze a történet végén Skye visszatér csészealjába és magával viszi bolygójára a karácsony szellemét.

Tesco

A 2021-es Tesco karácsonyi hirdetése egy kedves üzenetet oszt meg arról, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a karácsonyból a lezárások után. Egyes országokban sokak számára ugyanis ez lesz az első családi összejövetel a járvány előtti idők óta, és a Tesco karácsonyi hirdetése is azt a szlogent osztja meg, hogy „visszatért a karácsony".

Egy nagymamakorú vásárlót ismerhetünk meg a kisfilm elején, aki elhatározza, hogy idén semmi sem akadályozza meg a felhőtlen ünnepelésben. Hatására mindenkinek – akivel útközben a rollerén suhanva találkozik – eltökélt szándékává válik, hogy idén semmi nem teheti tönkre számukra az ünnepi időszakot. Egy kis odafigyeléssel, egy kis kitartással és leleményességgel el is érik a céljukat. Mindezt a Queen együttes Don't Stop Me Now (azaz Most ne állíts meg) című zenéjére teszik.

Morrisons

A Morrisons szupermarketlánc a brit mezőgazdaság legnagyobb felvásárlója, amely idei kisfilmjében nem a Télapót jeleníti meg, hanem a mezőgazdaságban dolgozó új hőst, a Farmer Christmast (a Father Christmas, azaz a Télapó szót változtatták át). A reklámban két fiatal jóbarát ismerheti meg a karácsony e legújabb hősét, mindezt filmes trükkökkel megjelenítve és némi humorral leöntve. A 60 másodperces szpot tehát erről a farmerről szól, aki egész évben azon dolgozik, hogy karácsonykor is ízletes lakomát szállítson az asztalokra.

Ez az idei reklámfilm egy gesztus a cég részéről, így köszönve meg minden termelőnek mindazt a munkát, amit azért végeznek, hogy a karácsonyt különlegessé tegyék. A cég emellett a boltokban és a gyártóhelyiségeiben dolgozókat is megjeleníti, akik az értékesített friss élelmiszerek több mint felét maguk készítik el, így ők sem maradhattak ki a hálát kifejező kisfilmből.

Lidl

A listánk végére hagytuk a Lidl karácsonyi reklámját, hogy egy kicsit mosolyra is fakadhassanak, hiszen az élelmiszerlánc az idei kisfilmjében nem a nézők megríkatására apellál, inkább a humorhoz nyúl. A reklám elején a jelenben járunk, ahol egy család karácsonyi vacsorájának helyszínére csöppenünk. A családfő késsel esik neki a pulyka szeletelésének, miközben megtudhatjuk, hogy a Lidl kiváló minőséget kínál, nagyon kedvező árakon,_mindig_. És a hangsúly éppen a mindig szóra esik, mert azonnal bepillantást nyerhetünk az adott család jövőjébe, és arra, hogyan élvezhetik majd az emberek az ünnepeket a jövőben, amikor a pulykát már lézerrel vágják fel, de az ünnepi hagyományok változatlanok maradnak.

A kampány üzenete ezúttal nem világmegváltó, csupán azt emeli ki, hogy ez egy olyan márka, amely elkötelezett a minőség és az érték iránt. Viszont jókat mulathatunk, ha elképzeljük, hogyan festene a saját családunk egy távoli jövőben, ahogy a töltött káposztát majszoljuk, akár magától lebegő kanalakból. 

 Címlapfotó: New Africa/Shutterstock

 

Szóljon hozzá
0 hozzászólás
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek