Reneszánszukat élik a hálókocsis vonatok, mutatjuk hova utazhatunk Budapestről

Néhány évtized után újra reneszánszukat élik a hálókocsis vonatok Európában. Újabb és újabb nagyvárosokat összekötő alvókocsis járatok indulásáról érkeznek hírek, cikkek jelennek meg a kontinenst keresztül-kasul átszelő éjszakai vonatokról.

Az utasok pedig nem csak környezetbarát mivolta miatt szeretik nagyon az alvókocsis utazást, hanem különleges varázsa miatt is. Gondoljunk csak bele! Nem kell kiutaznunk Ferihegyre, majd órákat várnunk a reptéren, hogy aztán újra órákat töltsünk azzal, hogy a reptérről a városba érkezzünk, mivel a vonatok egyenesen a belvárosban tesznek le minket.

AmszerdamForrás: Travelo

Ha éjszakai vonattal megyünk, megspórolhatjuk a hajnali felkelést, és korán reggel frissen és kipihenten érkezhetünk meg, szóval a vonatból kiszállva az első dolgunk nyugodtan lehet egy szimpatikus belvárosi reggelizőhely felkeresése. A menetidő persze hosszabb, mint a repülőé, az árak pedig az igényelt komfort függvényei, de mindezért kárpótol talán, hogy amíg nem alszunk, nézelődhetünk egy kicsit az ablakon keresztül. És vannak vasútvonalak Európában, amelyek igazán szép tájakon haladnak.

Jó hír az éjszakai vonatozás szerelemeseinek, hogy a modern hálókocsis vonatozás úttörője, az osztrák nemzeti vasúttársaság, az ÖBB leányvállalata, a NightJet nemrégiben bejelentette, hogy a még meglévőeknél is kényelmesebb új hálókocsis vonatokat szerzett be, melyek 2023 nyarától állnak forgalomba, 2025-re pedig az összes alvókocsis vonatot ilyenre cserélik majd.

Az új NightJet vonatok olyan pompás funkciókkal is rendelkeznek majd, mint a vezeték nélküli telefontöltés, a hangulatvilágítás, és az összes hálókocsis fülkének saját zuhanyzója lesz, írja a Time Out.

Hova utazhatunk Budapestről?

Bár a horvát tengerpartra nyáron közlekedő hálókocsis vonatról már sokan hallottak, arról talán kevesebben tudnak, mennyi helyre eljuthatunk úgy, hogy egy kényelmes ágyban lehatjuk a fejünket, és másnap már a vágyott helyszínen ébredünk.

Berlin: átszállás nélkül érhető el BudapestrőlForrás: PHOTOCREO Michal Bednarek/Shutterstock

A jelenleg elérhető vonatokon a MÁV honlapja szerint három komfortkategória érhető el, azaz vannak ülőhelyes-, fekvőhelyes- és hálókocsis fülkék is. A fekvőhelyes kocsi 4-6 ágyas fülkéket jelent, ezekben kapunk ágyneműt, lepedőt és pokrócot, de az ágyazást már magunknak kell megoldanunk. Bizonyos járatokon ásványvizet és egy egyszerű reggelit is felszolgálnak.

Ennél már kényelmesebbek és persze drágábbak is az 1-3 alvóhelyes hálófülkék, amelyek ideálisak lehetnek olyan párok és egygyerekes családok számára, akik szeretnék igazán kényelmesen érezni magukat. Itt már az ágyazást is a kocsi személyzete végzi, a fülkénkhez pedig egy saját mosdókagyló is tartozik, az úgynevezett "DeLuxe" hálófülkékhez pedig saját fürdőszoba!

Tisztasági csomagot, ásványvizet, kisebb harapnivalókat és italokat is kapunk az útra, másnap pedig egy komplett reggelit hoznak az ölünkbe. Ez azért jól hangzik, nem igaz?

A Vörös Városháza, vagy Rotes Rathaus berlin szenátusának és mindenkori polgármesterének székhelyeForrás: Travelo

Na és hová érkezhetünk, miután a vonat zakatolásának megnyugtató hangjára jól kialudtuk magunkat? Többek között Berlinbe! Mégpedig átszállás nélkül, közvetlenül Budapestről! A vonatunk 19:40-kor indul el a Nyugati pályaudvarról, és másnap reggel 9:51-kor érkezik a német fővárosba. Akinek megy az ülve alvás és szívesen spórolna, az 12400 forintért találja meg a legolcsóbb jegyet az ülőkocsiban, helyfoglalással együtt. A hatágyas hálókocsiba már 49 eurótól kezdődnek a jegyárak, de ha még ennél magasabb kategória érdekel, akkor már jobban a zsebünkbe kell nyúlnunk: a kétágyasba fejenként 89 euróért foglalhatjuk le a legolcsóbb jegyet. Mutatjuk kedvcsinálónak munkatársunk galériáját, aki épp a napokban járt Berlinben, de hamarosan élmánybeszámolóval is készül.

Marientplatz, az Új Városháza MünchenbenForrás: Sergey Mind/Unsplash

Ha már Németországnál tartunk, egy kicsit barátibb a menetidő ha nem Berlint, hanem Münchent választjuk. A vonatunk 20:40-kor indul el a keletiből, és másnap reggel egészen korán, 6:29-kor érkezik meg, így egy igazán korai német reggelivel kezdhetjük a napot valahol a belvárosban. A MÁV honlapja szerint ugyanazok az árak vonatkoznak erre a járatra is, mint a berlinire. Hogy mi mindent érdemes megnézni Münchenben, arról itt írtunk bővebben!

Igazi különlegesség, hogy közvetlen járattal juthatunk el Svájc legnagyobb városába, Zürichbe is. Vonatunk 18:40-kor indul el a keletiből, és Bécsen, Salzburgon és Innsbruckon keresztül érkezik meg Zürichbe 8:20-kor. Egy svájci élménybeszámolónkat itt olvashatod.

Párizs, a szerelmesek városaForrás: David Mark/Pixabay

Ha hajlandóak vagyunk bevállalni egyetlen átszállást, csak Bécsig kell eljutnunk (2 óra 40 perc), hogy további európai nagyvárosokba induló éjszakai vonatokra szállhassunk át. Így Frankfurton és Kölnön keresztül akár Amszterdam és Brüsszel is elérhető. A vonatunk 20:13-kor indul el Bécsből, 7 óra körül Frankfurton keresztül halad Köln felé, ahol reggel 7 órakor kettéválik, hogy az egyik fele Hollandia, másik Belgium felé vegye az irányt. Mindkét városba olyan 10 óra körül érkezünk meg, immár jóllakottan a vonaton kapott reggelinkkel.

A MÁV honlapja szerint hasonlóképpen, azaz Bécsen keresztül utazhatunkPárizsba, de elérhető Hamburg, Velence, Milánó, Firenze és Róma is. Közvetlen járattal Krakkóba, Varsóba, Prágába és Brassóba is utazhatunk.

További információért böngésszük a MÁV és a NightJet honlapját, de a különféle kedvezményekről és útvonalakról a MÁV pénztárában személyesen is érdeklődhetünk.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek