A világváros, ahol olyan a nyár, mintha a nagyihoz ugrottunk volna le vidékre

Berlinbe minden évszakban élmény visszajárni. Nyáron pedig különösen, mert ilyenkor egy olyan arcát is megmutatja a város, amit amúgy el sem hinnénk, ha csak a szünidőn kívüli metropoliszt ismernénk a világvárosi infrastruktúrájával és látványosságaival.

Neu-Venedig - ez csak egy remek vízparti hely a sok közül, lentebb még bővebben is írunk róla!Forrás: Travelo

Nyáron ugyanis ott a vízparti Berlin: egy-egy különleges strand, ahol pár óra alatt felfrissülhetünk a városnézés során; és a város körüli tavak és csatornák rendszere, ahol egy teljes rendhagyó nyaralást is eltölthetünk.

Többször is járt már Berlinben?

Még így is biztosan vannak felfedezésre váró helyek! A Berlin haladóknak cikksorozatunkban különböző tematikák mentén járjuk be a várost, és fedezünk fel újabb és újabb városrészeket, amelyek egyébként lehet, hogy rejtve maradnának előttünk. Indultunk már különleges berlini parkok, remek játszóterek, és legutóbb az idén százéves Bauhaus-örökség felfedezésére is. Olvasson többet ezekről a fenti linkekre kattintva!

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tippet, hogyan élvezheti Berlin vízpartjait, akár csak egy ebédszünetnyi ideje, akár több napja van erre a programra!

Ha csak egy órája van

Ha épp városnézésben van, vagy más fontos program miatt nincs ideje arra, hogy a lábát lógassa Berlin hangulatos vízpartjain, de nem szeretné kihagyni ezt az élményt, akkor akár egy ebédidő hosszára is van pár jó ötletünk!

LandwehrcanalForrás: Travelo

Keressen rá a tartózkodási helye közelében található vízpartokra! Mivel Berlint keresztül-kasul átszelik a Spree-folyóhoz csatlakozó csatornák, a város körül pedig számos tavat is találunk, nem lesz nehéz dolga, ha valami klassz piknikezőhelyet keres! A mi egyik kedvencünk a Landwehrkanal Baerwaldbrücke megálló környéki szakasza, ahol árnyas fák alatt terülhetünk el a csatornaparton, és nézhetjük a csatornán közlekedő kisebb-nagyobb hajókat, miközben megesszük az ebédünket.

Egy kis füstölt halat kovászos uborkával?Forrás: Travelo

Ha nem készültünk a piknikre, nézzük meg, hogy éppen van-e piac a csatorna Admiralbrückénél kezdődő szakaszán. Itt ugyanis biztosan találunk olcsón valami kendőt, amire ki tudunk feküdni, és melegételt is árulnak a piacon több streetfood-os furgonból. Ha pedig legjobban egy szendvicsre vágyunk, össze tudjuk válogatni a hozzávalókat a pultokból.

Egy laza piknik a csatorna partjánForrás: Travelo

Vízparti étteremből sincs hiány, így egy rövid, egyórás megállónak az is jó terv lehet, hogy egy ilyen helyen ebédeljünk. Ha például a városnézést úgy szervezik, hogy ebédidő környékén nézzék meg a Tiergartent, egyenek egy perecet vagy egy pizzát az ott található Café am Neuen See-ben, ami az egyik legrégebbi vízparti étterem Berlinben.

LandwehrkanalForrás: Travelo

De egy gyors vízi városnézés is belefér egy órába! A Spree folyón ugyanis ez a legrövidebb hajós városnézés hossza. Ennyi idő alatt mehetünk egy rövid kört, és láthatjuk a vízről a berlini dómot, a világörökségi múzeumszigetet, és a Reichstagot is.

Ha van néhány órája egy vízparti felfrissülésre

Ha már van annyi időnk, hogy bele is tudjunk menni a vízbe, ideje fürdőruhára vetkőzni. Berlinen belül ugyanis meglepően sok városi strandot találhatunk nyáron. El sem kell hagynunk a városközpontot hozzá. De ha picit messzebb merészkedünk, még mindig a tömegközlekedési AB zónán belül számos tóparti fürdőt is találunk.

Travelo tipp:

A Berlin Welcome Card segítségével sokat spórolhat, ha tömegközlekedéssel fedezi fel Berlint, főleg, ha belépőket is készül venni több látványossághoz. Különböző területekre és időtartamokra lehet kiváltani a kártyákat. 48 órára a legolcsóbb, AB tömegközlekedési zónákra érvényes verzió 20 euró, míg a drágább, ABC zónára is érvényes kártya 23 euró. Előbbivel akár a Tegel reptérre is ki tudunk jutni, utóbbival pedig már Potsdamot is megjárhatjuk, és a Schönefeld repülőtérre is használhatjuk.

A berlini turisztikai képviselet, a VisitBerlin szuper térképet rakott össze a tömegközlekedéssel könnyen elérhető berlini fürdőhelyekről. A térkép ezen a linken egy kattintással letölthető az oldalukról.

Egyik kedvencünk a Charlottenburg-városrészben található Jungfernheide strandfürdő, ahol a békebeli hangulat és a modern infrastruktúra találkozik: nyárra fehér homokos tengerparttá alakítják a tó partját, és gyerekbarát programokkal várják a családosokat, mindezt egy hamisítatlanul békebeli környezetben, magas fenyők tövében. Ha ezt a strandot választjuk a kikapcsolódásra, előtte nézzük meg a közelben található, világörökségi listás lakótelepet is! (Berlin világörökségi lakótelepeiről itt írtunk.)

Badeschiff vízen lebegő strandjaForrás: JIP / Wikipedia

Egy egészen egyedi strand a Badeschiff, egészen pontosan egy hajó, ahol napközben strandolhatunk, este pedig különböző bulik váltják egymást. Viszont ide érdemes korán érkezni, csúcsidőben ugyanis nagyon hosszú sorok várnak a bejáratnál arra, hogy bejussanak.

Kayak Berlin Tours vízi járgány kölcsönzőhely az A. Horn kávézónálForrás: Travelo

Néhány órába pedig már belefér egy kis vízi sport is. A városközponton belül is lehet néhány helyen kajakokat bérelni vagy kajakos/SUP-os vezetett túrákra benevezni, például a Landswehrkanal mentén, a Kaffee A. Hornnál található Berlin Kayak Tours-nál, a Rummelsburger See melletti Ahoi Ostkreuznál, vagy a város nyugati részén, Spandaunál a Der Bootlagennél.

Ha van egy egész napja kirándulni

Berlin körül rengeteg kisebb-nagyobb tavat is találni. Az egyik legnépszerűbb tóparti strand, a Strandbad Wannsee, ahol1907 óta várják a napozni és strandolni vágyó berlinieket. Hogy igazi tengerparti nyaralás érzését kölcsönözzék a helynek, a Balti-tengerről hozzák a homokot a strand több mint egy kilométer hosszú és nyolcvan méter széles plázsára.

MüggelseeForrás: Travelo

A legnagyobb tó a Müggelsee. Egészen hihetetlen, hogy nagyjából fél órára vagyunk csak Berlin belvárosától, itt mégis olyan, mintha egy másik világba csöppentünk volna: a Müggelsee körül vidéki idill vár minket strandokkal, vízi sportokkal, bérelhető kajakokkal és kishajókkal.

Neu-VenedigForrás: Travelo

Kicsit feljebb, Neu-Venedignél pedig romantikus csatornák mentén sétálhatunk. A két hely között olyan menetrend szerinti hajójárat közlekedik, amit ingyen igénybe vehetünk az AB zónára érvényes tömegközlekedési bérletünkkel.

Travelo tipp:

A Müggelsee Fischerei egy igazi békebeli hangulatú halsütöde a tömegközlekedési jeggyel használható hajó Neu-Venedig felől eső utolsó előtti állomásánál, ahol különböző helyben füstölt halakat, például pisztrángot, makrélát, lazacot vásárolhatunk. Mellé német krumplisalátát vagy zsemlét és savanyúságot választhatunk. Elvitelre is kérhetjük, de ha igazán hangulatosan szeretnénk megenni az ebédünket, akkor üljünk le a halas bódé melletti padok egyikére, a hatalmas, árnyas fák alá, és nézzük az előttünk fodrozódó vizet! A Müggelsee Fischerei a nyári szezonban, hétvégi napokon 10 és 18 óra között tart nyitva.

Müggelsee FishereiForrás: Travelo

Ha pedig még hosszabb időt töltenénk a vizen, Berlin környékén két régióban is bérelhetünk csatornahajókat attól a cégtől, amelyik 2020-tól itthon, a Tisza-tónál és a Felső-Tisza vidékén is üzemeltet majd több tucat ilyen, családok és baráti társaságok számára ideális nyaralóhajót.

A különbség annyi, hogy míg az itthoni vizeken hajózhatunk majd engedély nélkül is, addig Berlin környékén vannak olyan szakaszok, amelyekhez hajós vizsgára van szükségünk. Annak, hogy mely szakaszokon közlekedhetünk engedély nélkül is, és hol kötelező a hajós jogsi, a Nicols hajós cég németországi útvonalakat részletező oldalán nézhetünk részletesen utána.

Hajókázás a Spree folyón a város legrégebben épült részében, a Nikolai-negyedbenForrás: Sinuswelle / Shutterstock