Féláron kapod a kávét, ha te hozod a csészét és a cukrot

Hajlandó lennél kevesebbet fizetni egy kávéért, ha neked kellene hoznod a saját csészéd, kanaladat és a cukrot? Pontosan ez az új üzleti modellje egy kávézónak az észak-olaszországi Millesimo városában.

Olaszország, kávézóForrás: RossHelen/Shutterstock

Egy csésze eszpresszóért általában körülbelül 1,20 eurót kérnek el ebben a liguriai városban, de a szóban forgó kávézó úgy döntött, hogy mindössze 70 centért kínálja ugyanezt, ha a vendégek mindent hoznak magukkal, ami az elfogyasztásához kell. Így a La Bottega del Caffè vendégei kedvenc italuk árának közel a felét megtakaríthatják.

Az ilyen jellegű kezdeményezéseket általában úgy hirdetik, mint egy új típusú, klímatudatos fogyasztás példái, amelyek szem előtt tartják az erőforrások korlátozott természetét, valamint az energiatakarékosság és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.

A La Bottega del Caffè vezetősége szerint részben ezek az aggodalmak állnak a vonzó ajánlat hátterében, mivel azzal, hogy kevesebb poharat és evőeszközt kell mosniuk, vizet és áramot takarítanak meg.

Olaszország, MillesimoForrás: Shutterstock

Úgy tűnik azonban, hogy a változás fő oka inkább a megélhetési költségek válsága, amely botrányos helyzeteket idézett elő az olasz társadalomban, írja a themayor.eu. Vannak olyan vendéglátóhelyek, ahol 2 eurót is elkérnek egy szendvics kettévágásáért, vagy plusz tányért kell magunkkal vinnünk, ha meg szeretnék osztani az ételt. A helyi média is foglalkozik a témával: a hasonló eseteket sokan az élelmiszer-ipari vállalkozások etikátlan gyakorlatának tekintik.

Egy talán ide kapcsolódó hír, hogy a barcelonai vendéglátóhelyek az egyedül étkezőket kezdték el „büntetni", a nagyobb bevételt hozó turistacsoportok javára. Több egyedüli vendég panaszkodott, hogy gyakran csak a WC, vagy a konyha mellett ülhetnek le egy eldugott sarokban, az egyik helyi lakos pedig azt mondta, hogy ugyanazon az estén több étterem is visszautasította – annak ellenére, hogy a terasz tele volt üres asztalokkal.

Az olasz kávézót szüleivel közösen birtokló Valentina Venturino szerint az olcsó eszpresszó ötlete egy családi csevegés során született, amikor a vállalkozókat nyugtalanító kérdésekről volt szó, mint például a nyersanyagok, például a kávé árának emelkedése.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek