Egy shopping és strandolás a közeli Burgenlandban?

A címben feltett kérdésre a válasz mindenképpen az, hogy igen! Hiszen összeköthetjük a kellemest a kellemes élménnyel, amennyiben szeretünk vásárolgatni és utána egy tóparti strandon felfrissülni. Ami még jó hír, hogy mindezt fáradtság nélkül, egy kényelmes buszra felpattanva is megtehetjük. Azért tudjuk, mert mi is kipróbáltuk.

Busszal is nekivághatunk

Budapestről indultunk a FlixBus egyik modern, zöld színű buszán a parndorfi (Pándorfalu) Designer Outletbe, ahová minden nap közvetlen járat indul Budapestről és vissza, de Győrt is útba ejti oda-vissza. A buszon van WiFi, mosdó, konnektor, egy útipoggyász pedig ingyenesen szállítható.

A FlixBus zöld járművei minden kényelmet kielégítenekForrás: FlixBus

Kényelmes megoldás ez, mert Budapestről szűk 2,5 óra alatt elérhetjük a bevásárló falut, és már a buszon rápihenhetünk a minket váró ingermennyiségre. Aki még korábban nem járt itt, annak mindenképpen meglepő látvány lesz a rengeteg üzlet, étterem, kávézó, játszótér. Tényleg úgy néz ki, mint egy kis falu, ahol reggeltől estig lehet vásárolni. Nehéz is innen „elszabadulni" de aki FlixBust választ, eldöntheti, hogy 4 órát szán rá, vagy 9 órát is el szeretne itt tölteni, mielőtt visszaindul a menetrendszerinti járattal. A megközelítést és a menetrendet ide kattintva találjátok.

Élményvásárlásra fel!

Leszállva a buszról minket is magával ragadott a parndorfi outlet, ami a több, mint 160 designer üzletével egyike a legnépszerűbb bevásárlóközpontoknak Ausztriában és egész Európában.

Parndorf olyan mint egy apró falu, ahol egymást érik az üzletekForrás: McArthurGlen Outlet

Megérkezés után a Sacher kávézóban megihatunk egy kávét vagy megkóstolhatunk egy eredeti recept szerint képszült Sacher tortát, amit én nem hagyhattam ki. A teraszon ülve élvezhetjük a napsütést mielőtt az árkádok alatt sétálnánk. Ha nem megállás nélkül rohangálunk az üzletek között, akkor ezzel a programmal a lelkünket is kényeztethetjük kicsit.

Így néz ki az ereseti, mennyei Sacher tortaForrás: Cserháti Szilvia/Travel

Azt biztosan kijelenthetjük, hogy egészen más élmény itt vásárolgatni, mint egy többemeletes bevásárlóközpontban, hiszen itt a szabad ég alatt sétálhatunk az üzletek között. A tágas, nyitott terek, széles közlekedők és házacskák, nem csupán a burgenlandi hangulatra emlékeztetnek, hanem tényleges faluszerkezetük van.

Mintha egy kis faluban sétálnák, ahol egymást érik az üzletekForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

Csak hogy 1-2-őt kiemeljünk, itt található a legnagyobb Karl Lagerfeld üzlet, a Haribo boltja, de a luxusrajongók is megtalálják a kedvükre való márkákat, ahogy sportrajongók is.

Az új Lagerfeld üzletForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A gyerekek számára is nagy a választék, akárcsak azoknak, akik ajándékot keresnek. Az előző szezonból akár 70 százalékkal kedvezőbb árakon kínálják a designer-, luxus- és életmódmárkákat. Akik imádnak vásárolni, azoknak ez a földi paradicsom.

Csobbanás a Fertő tóban

Ha elfáradtunk a félnapos shopping után, még mindig dönthetünk úgy, hogy felszállunk a helyi távolsági buszra, a shuttle-re és egy 15 perces buszozással elmegyünk felfrissülni a Fertő tó még mindig ausztriai oldalán Podersdorf am See-be (Pátfalu). Mi is így tettünk, és meg kell mondanom, ekkora tóparti strandot még életemben nem láttam.

A fákkal, különleges mászókákkal felszerelt strand a családosok kedvenc helyeForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A strandhoz érve rögtön feltűnik a nagyjából 2000 lakosú kisváros jelképe, az északi-tengeri világítótornyokhoz hasonló piros-fehér világítótorony, ami kedvelt helye a fotózás szerelmeseinek. A torony különlegessége, hogy a csupán 12 méter magas, de a Fertő-medence minden pontjáról jól látható a jelzése.

Igazi látványosság Podersdorf am See világítótornyaForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A felnőtteknek 6.90 euró a belépő, a gyerekeknek 4,90 euróba kerül. A strand bejáratánál lévő szekrényekben el is helyezhetjük a shopping során kezünkben cipelt bevásárlótáskákat. Podersdorf strandja, a Podobeach pedig nem csak hatalmas (1.4 kilométer hosszan fekszik a tó partján, nagyjából 15 hektárnyi területen) de elképesztően felszerelt, ahogy rengeteg ötletes és kreatív játék, többek között óriás, tavirózsát és madarakat formázó mászókák, 57 méter hosszú mászópálya és egy hatalmas homokozó is várja a gyerekeket.

Kreatív játékok sorta található ittForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

Ha Parndorfot a vásárlómániások paradicsomának nevezünk, akkor a Podobeach a gyerekek paradicsoma. Úszni a tóban a sajátos, sós vize miatt nem igazán lehet, de megmártózni benne mindenképpen. A tágas strandfürdőt a kite-szörfösök paradicsoma is.

A strand egy része a sportolni vágyókat szolgálja kiForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

Egy kiváló kemping is van itt a Fertő partján, lakóautók és sátorozók számára kialakított helyekkel. Aki egy élményekkel teli kempingezésre vágyik, jó helyen jár, hiszen a kemping gyerek- és kerékpárbarát, ahol a fürdésen kívül olyan különböző sportokat is ki lehet próbálni, mint a szörfözés, wakeboard, vitorlázás, kerékpározás, lovaglás, nordic walking, teniszezés, horgászás.

Itt minden a szórakozást és a pihenést szolgáljaForrás: © Eric van Ommen

Ha nem is szálltok meg a kemppingben, egy napot szánjatok magatokra! Pattanjatok buszra, vásárolgassatok, strandoljatok, és feltöltődve értek haza.