Ez történik most a Liszt Ferenc Repülőtéren

    Március 17-én, kedden lépett életbe az a kormányrendelet, amely külföldi állampolgárok részére megtiltja a Magyarországra való belépést, ettől a naptól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren minden érkező utas okmányait ellenőrzik.

    Forrás: Baranyi Robert/Budapest Airport

    Okmányellenőrzés után Magyarországra csak a magyar állampolgárok és az EGT országok azon állampolgárai léphetnek be, akik állandó tartózkodásra jogosultak Magyarországon. A többi külföldi állampolgárt a hatóság visszafordítja, ők az elutazásukig az erre a célra kijelölt tranzit részen várakozhatnak - adja hírül a Budapest Airport közleménye.

    A tranzitban várakozó utasoknak a Budapest Airport takarót, élelmet, ásványvizet, igény esetén arcmaszkot, illetve korlátlan Wi-Fi hozzáférést biztosít. Szerdán továbbá kettő, nyomtatási lehetőséggel ellátott számítógépet is üzembe helyeztek az utasok számára a tranzit területén. Kérik, hogy a tranzitban várakozó utasokkal a hozzátartozók közvetlenül vegyék fel a kapcsolatot, a hatóságnak nem áll módjában telefonon információt kiadni harmadik félnek.

    Forrás: Baranyi Robert/Budapest Airport

    A repülőtéren található éttermek mintegy fele nyitva tart reggel 6 és délután 15 óra között. Az előírt időintervallumon kívül az utasok a vendéglátóegységekbe csak ételrendelés céljából léphetnek be, fizetés és az étel átvétele után nem tartózkodhatnak az étteremben. A 2. Terminál minden területén minimum egy vendéglátóegység üzemel – így például az utasfelvételi (check-in) csarnokban, az indulási csarnokban és a beszállítókapuk területén.

    A Budapest Airport minden utas számára maradéktalanul visszatéríti az előre lefoglalt és fel nem használt parkolás díját 2020. március 16. és május 31. között. A visszatérítési igényét a puo@bud.hu címen a foglalást visszaigazoló e-mail csatolásával tudja jelezni.

    Amennyiben az utas autóját a repülőtéri parkolók valamelyikében hagyta és elutazott Magyarországról, de a hatályba lépő rendeletek vagy járattörlés miatt nem tud visszautazni Magyarországra, az autó a parkolóban maradhat május 31-ig. A Budapest Airport a meghosszabbított parkolás időtartamára nem számol fel parkolási díjat. Az érintett utasokat kérjük, a puo@bud.hu címen jelezzék hosszabbítási igényüket.

    A Budapest Airport a Business és a Holiday Lite parkolók működését felfüggesztette. A Business parkoló helyett a Terminál és Holiday parkolókat, Holiday Lite parkoló helyett pedig a Holiday Parkolót ajánlja a Budapest Airport.

    Forrás: Baranyi Robert/Budapest Airport

    A Budapest Airport január vége óta többezer egység kézfertőtlenítőt szerzett be, és a készletek utánpótlásáról folyamatosan gondoskodik. A korábban megrendelt kézfertőtlenítők 2020. 03. 19-én megérkeztek, a légi oldalon újra kihelyezésre kerültek a kézfertőtlenítő készülékek, valamint a szerződött takarítást végző cég a normál takarításon kívül naponta több alkalommal végez fertőtlenítő takarítást. Felhívják az utazók figyelmét, hogy egymásra való tekintettel és az egészségük megóvása érdekében ne vigyék magukkal a kihelyezett kézfertőtlenítőket!

    Arra kérik az utasokat, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében az info@bud.hu e-mail címen vagy ezen a linken található űrlapon vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. 

    A BUD Call Center információs központ minden nap reggel 6 órától este 22 óráig hívható. Az éjszakai órákban pedig a Repülőtéri Üzemirányító Központ fogadja az utasok hívásait a +36 (1) 296-7000 és +36 (1) 296-9696 telefonszámokon. A járványügyi helyzetre tekintettel, a járatinformációval kapcsolatos kérdéseket a korábbiaktól eltérően nem irányítják át az emeltdíjas telefonszámra.

     

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!