Pocsék állapotban van az orosz repülésbiztonsági program

    Nem felel meg a nemzetközi szabványoknak a 2008 óta nem frissült orosz repülésbiztonsági állami program, jelentette ki Jurij Csajka orosz főügyész az orosz parlament alsóházában. A főügyészi hivatal sürgetése ellenére sem történik semmi az ügyben, írja Az Utazó Magazin az MTI híre alapján.

    Forrás: Gellinger/Pixabay

    Egyelőre még hivatalnokot sem neveztek ki a posztra, aki felelős lenne a program végrehajtásáért. Ezen kívül a közlekedési minisztérium nem dolgozta ki a légi járművek, a gyártók és a személyzet képesítésének tanúsítására vonatkozó jogi szabályozást, valamint nem rögzítette a repülőgépek karbantartására és szavatosságára, valamint a légiforgalmi szakemberek képzését szolgáló szakmai típusprogramokra vonatkozó normatívákat.

    A hiányosságok között szerepel többek között, hogy 2017 óta 550 pilótát eltiltottak a repüléstől, hogy bezártak két légiforgalmi tanközpontot, hogy 160 repülési tanúsítványt vontak vissza, hogy súlyos képzés- és képzettségbeli hiányosságokat állapítottak meg az ágazatban, illetve, hogy több mint 400 polgári repülőgépen hajtottak végre típuskonstrukció-módosítást az ehhez szükséges kutatási és tanúsítási munkálatok elvégzése nélkül.

    Valószínű, hogy az Aeroflot légitársaság Szuhoj Superjet 100 típusú gépének május 5-i katasztrófája az orosz repülési ágazat komoly problémáinak következménye volt. A repülő Moszkvában hajtott végre kényszerleszállást, majd a földet éréskor kigyulladt; 41 ember halt meg a balesetben. Bár még nincs hivatalos álláspont, a kiszivárgott értesülések szerint a pilóta számtalan hibát elkövetett.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!