Maga a paradicsom: Horvátország egyik legjobb strandján jártunk

Akár gyerekekkel, akár a családdal vagy a párunkkal indulunk nyaralni, mindenképpen érdemes ellátogatni Horvátország egyik legjobb strandjára, a Nin-ben található Queen's Beach-re. Itt minden adott egy tökéletes nyaraláshoz: homokos tengerpart, fekete gyógyiszap, lazító masszázs, vízi sportok, isteni koktélok és garnélarákos hamburger.

A Queen's Beach bejárataForrás: Gáll Franciska

A Királynők lagúnája

Zadartól mindössze 14 kilométerre egy kis sziget közepén található egy sekély lagúna, amely egy kiszáradt folyó hordalékára épült. A Queen's Beach (Királynők strandja) különlegessége, hogy a partszakasz néhány részén a strandolók fekete gyógyiszappal kenhetik be testüket, amely rendkívül jótékony hatással van a reumás panaszok enyhítésére.

Gyógyiszapos kenegetés az öbölbenForrás: Gáll Franciska

A víz mélysége itt nem több mint fél méter, így a gyerekek is kedvükre dagonyázhatnak a fekete iszapban, amely egyébként rendkívül vicces látványt is nyújt. Miután tetőtől-talpig bekentük magunkat a fekete iszappal, hagyni kell megszáradni, és ha már húzódik a bőrünkön, akkor lehet a tengerben lemosni. Elképesztő, hogy milyen selymes lett a bőrünk utána!

Sós levegő, finom koktélok és gyógyító fekete iszap - Ilyen egy tökéletes nyaralásForrás: Gáll Franciska

A strandra egyébként ingyenes a belépés, a bejáratnál mindössze 5 eurót parkolódíjat kell fizetni. A gyógyiszapos kenegetés után kipróbáltuk a tengerparti masszázst is, 30 perc 20 euróba került, a sós levegő, a finom illóolaj illatával keveredett, mi pedig teljesen újjászülettünk az izomlazító masszázstól.

A jetskit is kipróbáltuk!Forrás: Gáll Franciska

Annyira megtetszett nekünk ez a strand, hogy másnap is visszatértünk, és leteszteltük a vízisport adta lehetőségeket. A felfújható vízi ugrálóvár és játszótér mellett, 10 perc jetskizés 35 euróba került (máshol ennyi 50 euró), a víziejtőernyőzésért és a banánozásért pedig 2 főre 30 eurót kértek. Hihetetlen érzés volt száguldani a tengeren, miközben a háttérben a Velebit-hegység csúcsaiban gyönyörködtünk. Ezután a tengerben hódoltunk a sznorkerelzés iránti szenvedélyünknek is, és olyan csodálatos kagylógyűjteményre tettünk szert, amelyet eddig nem sok horvát homokos strandon tapasztaltunk.

Az idei kagylógyűjtemény a tengerbőlForrás: Gáll Franciska

Nem jöhettünk el úgy anélkül, hogy ne kóstoltuk volna meg a tengerparti büfében a garnélarákos hamburgert, és a nutellás-lekváros óriáspalacsintát. A helyi beach bárban az italok is kedvező áron kaphatók, de van külön smoothie bár is, és a vízparti árusoknál főtt kukoricát is vásárolhatunk.

A festői szépségű Nin

A hangulatos kis horvát város a középkorban erődvárosként működött, melynek falai még a mai napig is megtekinhetők. Az alsó kapunál található híd az óváros szívébe vezet, ahol bájos, tenger gyümölcseit kínáló éttermek és butikok, szúvenírboltok sorakoznak. Érdemes megkóstolni a város egyik ínyencségét a "šokol"-t, ami egy szárított halkülönlegesség. Nin-ben az egyik legérdekesebb látnivaló a Szent Kereszt templom (Sveti Kriz), ami a világ legkisebb székesegyháza, és a IX. században épült. A templom óromán stílusban lett megépítve, alaprajza egy keresztet formáz.

Nin óvárosaForrás: Gáll Franciska

Az óváros főterénél a Szent Ambrus-templom mellett található egy óratorony, és itt tekinthető meg Grgur Ninski püspök szobra is, amely 1969-ben készült, és úgy tartják, hogy aki megérinti a püspök ujját, annak teljesül egy kívánsága. Itt szinte minden héten rendeznek gasztro vagy zenei fesztivált, augusztus első hetében pedig érdemes ellátogatni a Sófesztiválra, ugyanis Nin-ben még mindig teljesen hagyományos módon termesztik a sót, amely világszerte híres és gyakran hozzák haza szúvenírként is ajándékba.