A NASA kiszámolta, mennyi lakható bolygó lehet a galaxisunkban

A NASA új tanulmánya szerint a galaxisunkban nem kevesebb mint 300 millió potenciálisan lakható bolygó található. A számításokat a már használatból kivont Kepler űrtávcső adataira alapozták. Azt találták, hogy a mi Napunkhoz hasonló hőmérsékletű csillagok mintegy fele körül keringhet olyan sziklás bolygó, amelynek felszíne képes megtartani a folyékony vizet. Ezek közül a talán lakható bolygók közül legalább négy 30 fényéven belül található, a legközelebbi pedig 20 fényévnyire van - derül ki a travelandleisure cikkkéből.

Forrás: Ypat0207/commons.wikimedia.org

Mint hozzátették, a bolygó felszínén található víz csak egy tényező az élethez szükséges, számos feltétel közül, a felfedezés azért így is rendkívül izgalmas. Mint Steve Bryson, a tanulmány vezető szerzője, a NASA kaliforniai Ames Kutatóközpontjának kutatója nyilatkozta, ez az eredmény jó példa arra, hogy mennyi mindent sikerült felfedezni pusztán egy kis kitekintéssel a naprendszerünkön túlra.

"Azt látjuk, hogy a galaxisunk lenyűgöző világokat hordoz magában, és lehetnek köztük olyanok is, amelyek talán nem sokban különböznek a miénktől".

A Kepler űrtávcső kilenc évet töltött az űrben, amíg 2018-ban „nyugdíjazták", miután kifogyott belőle az üzemanyag. Az új kutatás a csillagok hőmérséklete és az általuk kibocsátott fény kapcsolatát vizsgálta, és azt, hogy ebből mennyit nyelnek el a környező bolygók.