Japán olyan vonatot fejlesztett ki, amelyet egy földrengés sem állíthat meg

Japán legújabb, rekorder vonata nemcsak gyorsabban és simábban halad, mint elődei, hanem földrengés esetén is a célállommásra szállítja az utasokat. Az N700S július 1-jén lépett üzembe, és a Tokaido Shinkansen vonalat szolgálja ki, amely Tokiót Shin-Osaka állomással köti össze. Ez a vonat óránként akár 360 kilométer sebességgel is képes száguldani, ami új rekord, a közlekedési sebességét azonban 285 kilométer/órára korlátozzák. Íme, a csodavonat!

Ez az első új golyómodell a 13 év alatt, amit a Tokaido Shinkansen vonalon üzembe helyeztek a Közép-Japán Vasút részeként. Az esemény egybeesett volna a Tokiói Olimpia idejével, de mint tudjuk, a játékokat a járvány miatt 2021-re halasztották.

A megjelenés szempontjából az N700S nem nagyon különbözik a régebbi N700 vagy N700A modellektől, kivéve az elegáns arany logóját. A vadonatúj vonat kicsit szögletesebb orrot is és kicsit pufókabb „arcot", illetve karcsúbb fényszórót is kapott. Belsejében az újonnan kialakított ülések lehetővé teszik az utasok számára, hogy még kényelmesebben foglalhassanak helyet, illetve mindegyik üléshez külön konnektor tartozik. A belső világítást úgy tervezték, hogy lágyabb és pihentetőbb légkört teremtsen. A felső poggyásztartók minden megállónál világítanak, hogy az utasokat emlékeztessék a holmijukra, illetve további tárolóhelyeket hoztak létre az extra nagyméretű poggyászok számára is.

Ez egy kicsivel korábbi típusú N 700-as golyóvonat

Forrás: Sui-setz/Wikipedia

A tényleges menet sokkal csendesebb és simább is lesz, az új aktív felfüggesztési rendszernek köszönhetően, amely csökkenti a vonat rázkódását. Amellett, hogy a tervezők a nagyobb kényelemre összpontosítottak az új modell tervezésénél, nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra is. A vonat korszerűsített, automatikus vezérlő- és fékrendszerrel rendelkezik, amellyel vészhelyzet esetén gyorsabban meg lehet állni. Továbbá lítium-ion akkumulátoros önhajtó rendszerrel szerelték fel – ez a világ első, ilyen típusú járműve. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a vonat áramkimaradás esetén is folytathassa útját egy ideig, és hogy alacsony sebességgel biztonságosabb helyre érjen olyan, veszélyesebb helyekről, mint amilyen egy híd vagy alagút lehet földrengés során – írja a CNN.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek