Közösségi, katartikus, kontemplatív hangperformanszok Budapest közterein

Teljes testtel átélhető szimfónia a Kelenföldi pályaudvar régi aluljárójában, hangkoreográfia a Széll Kálmán téren, helyspecifikus táncelőadás J. S. Bachra a munka ünnepén. A PLACCC fesztivál tavasszal három, a nézőket hipnotikusan magával ragadó Somló Dávid köztéri előadással várja az érdeklődőket, írja az artnews.hu.

Széll Kálmán térKispados/wikipedia

A PLACCC Fesztivál városi terekben, rendhagyó helyszíneken zajló művészeti fesztivál. Előadóművészetet, képzőművészet, építészetet felölelő sokszínű nemzetközi programsorozat, nívós hazai és külföldi meghívottakkal.

Somló Dávid interdiszciplináris alkotó/zenész az elmúlt években egy olyan különleges formanyelvet hozott létre, amely a hordozható hangszórókon megszólaló éteri hangterekre és a szociális dinamikákra reflektáló, egyszerű térbeli mozgásokra fókuszál. Ezeket az elemeket kombinálva hoz létre egyszerre közösségi, kontemplatív és katartikus előadásokat, melyek többnyire a város egy bizonyos helyszínére készülnek, kihasználva annak adottságait és sajátosságait.

Március 14. Length of a distance - Kelenföldi állomás - régi aluljáró

A teljes testtel átélhető "gyalogalagút-szimfónia" a Kelenföldi pályaudvar régi aluljárójára komponálva. A darab során nyolc előadó nyolc kitartott, pulzáló, lassan változó hangot hordoz körbe különböző tempókban, folyamatosan változó akkordot és térdinamikát alkotva. A darab a 370 méter hosszú londoni Greenwich gyalogalagútban debütált 2015-ben, majd az UH Fest keretében három budapesti helyszínen volt látható-hallható, mindig az adott térre komponálva. A különleges szimfóniát Szabó Bálint aka Gosheven hordozható hangszórókon megszólaltatott tiszta hangolású gitárimprovizációja követi.

Április 19. Drift - Széll Kálmán tér

A Drift egy mozgás- és hangkoreográfia, nagy közterekre és tizenöt előadóra komponálva. A hordozható hangfalakkal felszerelt előadók "láthatatlan útvonalak" szekvenciáit követve, az alig észrevehetőből egyre feltűnőbben veszik birtokba a teret, ezáltal mozgó hangfolyamot teremtenek. A koreográfia kibontakozásával a tér atmoszférája lassan, de biztosan egyre sűrűbbé és éteribbé változik. Az így létrejövő, folyamatos mozgásban lévő organikus koreográfia és az abból kibontakozó hangkompozíció hipnotikus közösségi élményt nyújt a nézőknek és a járókelőknek. Az egy órás előadás eredetileg a Prágai Quadriennálé felkérésére készült, Budapesten a PLACCC Fesztivál keretében volt látható első alkalommal.

Május 1. It comes it goes

A Vass Imrével közös, 2011 óta játszott It comes it goes helyspecifikus táncelőadás ez alkalommal a május 1-jével, a Munka ünnepével összekapcsolódva járja útját. Az előadás J. S. Bach zenéjét és az egyszerű felugrás mozgásanyagát felhasználva – a szélsőséges repetíció lehetőségeit és hatásait vizsgálva – különlegesen intenzív felületet nyújt a kontemplációra. Az eredetileg színházi térre készített darab 2018-ban már látható volt köztereken, a PLACCC Fesztiválon, ahol három egymástól nagyon különböző városi térben értelmeződött újra.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek