A konceptuális művész Filipe Vilas-Boas Keresztvitel című performanszában egy óriási Facebook logót cipel a vállán, a közösségi média "keresztjét". Ezzel ironikusan irányítja a figyelmet a közösségi média használatunkra, és annak etikai vonatkozásaira, írja a Designboom.
![](http://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1911/20191106a-kereszt.jpg?w=800&h=533&t=5)
A korábban Lisszabon utcáin bemutatott performanszot legutóbb Londonban láthatta a közönség. Vilas-Boas legközelebb november közepén, Lyonban mutatja majd be a Super Demain Digital fesztiválon.
A fából készült 340 x 200 x 50 cm-es "f" szobor a közösségi média kommentárja. Vilas-Boas szeptember 22-én cipelte körbe a londoni kortárs művészeti múzeum, a Tate Modern körül, készülve a keresztre feszítésre, ami a performansz csúcspontja.
A mű vitát kezdeményez a digitális platformok körüli problémákkal kapcsolatban, mint a magánélet védelme, a megfigyelés vagy az algoritmusok részrehajlása. A Keresztvitel a remény és elnyomás érzését a digitalizáció kontextusába helyezi, ahol a technológia megfelel a vallásnak.