10 egyszerű wellnesstipp, hogy ez az év tényleg más legyen!

    „Mozogjon többet, egyen egészségesebb dolgokat!" Olyan egyszerűen hangzik, és mégis képtelenség betartani. Legalábbis, ha egyik napról a másikra akarunk változtatni. Ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben, elég néhány nagyon egyszerű dolgot bevezetni a hétköznapi rutinba. És ha beválik a tipp, akkor jöhet is a következő.

    Igya meg a zöldségeket!

    Az étkezési szokásainkon változtatni roppant nehéz, főleg, ha le kell mondani a kedvenceinkről. Fogjuk meg inkább más irányból a dolgot! Ne azzal foglalkozzunk, hogy mit ne együnk, hanem, hogy miből együnk többet. 

    Egy-egy smoothie-ba sokkal több gyümölcs és zöldség belemegy, mint amennyit egyébként napközben eszegetnénkForrás: silviarita/Pixabay

    Ez nem jelent egész napi répa-és almarágcsálást. A legjobb megoldás, ha a leveket egy profi gépen kipréseljük, vagy, ha smoothie-t készítünk belőlük – így sokkal nagyobb mennyiséget tudunk elfogyasztani. A net pedig tele van olyan receptekkel, amelyek nemcsak egészségesek, hanem finomak is.

    Vegyen levegőt!

    Nem árt néha megállni, és csak a lélegzetünkre koncentrálni egy vagy két percig. Ez megnyugtat és visszahoz a valóságba, ha zaklatottak vagyunk. De ezen felül is fontos a napi friss levegő, amit egy sétával tudhatunk le a legegyszerűbben. Ha a napi rutin részévé válik egy körülbelül 15 perces séta, akkor már mozogtunk is egy hangyányit. Ehhez jön bónuszként a D-vitamin löket, amelyet napos időben magunkba szívunk, akár a kövön sütkérező gyíkok.

    Lazítson!

    A folyamatos stresszt egyszerűen elengedni szinte lehetetlen, ezért pihenni, kikapcsolni is tudatosan kell. A már említett pár perces légző gyakorlat is amolyan mini meditáció, de ha jó szokásunkká válik, akkor érdemes picit komolyabban is belefogni a témába. A rendszeresség fontos, de ha nem fér bele minden nap, hát nem fér bele. Ne stresszeljünk még a meditáción is!

    Néha egyszerűen muszáj kiszállni a mókuskerékbőlForrás: Evgeny Atamanenko/Shutterstock

    Tanulhatunk profitól, utánanézhetünk a neten, vagy egyszerűen letölthetünk egy app-ot a telefonunkra. A Headspace angol nyelvű applikáció a nulláról építi fel a tudnivalókat, és 3 percről indít, amit folyamatosan lehet hosszabbítani. A profik akár 60 percig is képesek magukba szállni.

    Aludjon jól!

    Nemcsak az alvás mennyisége, hanem annak minősége is fontos. Az, hogy ki mennyit tud vagy akar aludni, úgyis egyéni kérdés, és vannak olyan élethelyzetek is, amikor nemigen tudjuk befolyásolni, vagy növelni a mennyiséget. Ilyenkor duplán érdemes odafigyelni arra, hogy amikor alszunk, akkor az tényleg pihentető legyen. Ne legyen a hálószobában tévé vagy számítógép, ne ezek hangjára aludjunk el és ébredjünk fel – ugyanez igaz a mobiltelefonra is. Szellőztessünk, olvassunk, az alvás előtti utolsó órában már ne nézzünk monitort, adjunk magunknak időt a lecsendesedésre.

    Egyen tudatosan!

    Nem csak arról van szó, hogy jobban válogassa meg azt, ami a tányérjára kerül. Az lenne a legjobb, ha ez napi szinten automatikusan működne, de a realitás gyakran nem ez.

    Az evésnek akkor is meg lehet adni a módját, ha csak egy otthoni szendvicsről van szóForrás: RitaE/Pixabay

    Mindenkivel előfordul, hogy kora délután mikrózza az ebédre való gyorskaját. A változás egyik oldala, hogy megpróbálunk egészséges étrendet kialakítani. De addig is, amíg zajlik ez a folyamat, figyeljünk arra, hogyan eszünk. Terítsünk meg, üljünk le, rágjunk meg minden falatot. Ne csináljunk mást! Legyen az evés élmény, ne csak egy plusz tennivaló, amit a számítógép előtt letudunk.

    Igyon eleget!

    Persze vizet. Az unalomig ismételt tételmondat ebből a listából sem maradhat ki, és nem véletlenül. A kevés víz sok-sok gondot okozhat a fáradtságtól kezdve, a fejfájáson át, a különböző megbetegedésekig. Túlzásokba azonban nem kell esni, 1,5-2 liter elég lesz.

    Nem kell mindig egy újabb üveg vizet venni, sokféle újrahasznosítható palack van a piaconForrás: evitaochel/Pixabay

    Nem leszünk egészségesebbek 4-5 liter víztől, sőt, a túl nagy mennyiség felboríthatja a szervezet sóháztartását. A legegyszerűbb, ha kimérjük magunknak a fejadagot: otthon egy nagy kancsóban, vagy üvegben, ha pedig úton vagyunk, akkor (nem eldobandó) saját palackunkban vigyünk magunkkal vizet.

    Pezsdítse fel vérkeringését!

    Valamivel, amitől a bőre is ragyogni fog. A szárazkefe masszázs jótékonyan stimulálja a bőrt: megújul a hámréteg, fokozódik a vérkeringés, a bőr frissebb lesz. Mivel a kezelést speciálisan erre a célra kialakított kefével kell végezni, így az majd pont csak annyira dörzsöli a bőrünket, amennyire kell. Ettől függetlenül nem árt, sőt, ajánlott a végén bőrtápláló krémmel, nyugtató hatású olajjal bekenni magunkat, különösen akkor, ha a kefe hatására valamilyen testradírozó termékkel is rásegítünk. Plusz tipp: arcra való kefét is lehet kapni, ez kisebb és puhább.

    Nincs kedve moccanni sem? Jógázzon az ágyban!

    És még az ébredés is könnyebb lesz. Semmi fakszni, eszköz vagy előképzettség, csak néhány nyugis gyakorlat, ami segít felfrissülni a nap kezdetén. Húzza el a függönyöket, picit kinyithatja az ablakokat , és lásson hozzá a nyújtó gyakorlatokhoz. A testével együtt a szelleme is felébred, egy kis átmozgatás után rögtön több kedve lesz a napi tennivalókhoz is.

    Ébredés után finoman nyújtóztassa meg magátForrás: Alena Ozerova/Shutterstock

    A pózok egyszerűek, könnyen követhetőek. Van olyan internetes oldal, amely, bár angolul van, képekkel illusztrál minden egyes mozdulatot, így az instrukciókat sem lehet félreérteni.

    Csinálja, amit szeret, lehetőleg minél többször!

    Új hobbit találni nem könnyű, de nem is kell erőltetni csak azért, mert éppen menő a wakeboard vagy a madáretető készítés. Ha van valami, amiben szívesen merül el, tegye bátran. Nem számít, hogy a szabadidejében cimbalmozni szeret, új sminkeket kipróbálni, vagy LEGO motorcsónakot építeni. Ezek közül egyik sem fura, vagy kínos, ha örömet okoz. A kreatív energiák szépen felszabadulnak, a gondolatok kisimulnak, a stressz odébbáll. És a lényeg pont ennyi. A wellnesshez a lelki egészség is hozzátartozik, ez legalább olyan fontos, mint rendszeresen lenyomni a szériákat a konditeremben.

    Az én napom!

    A legnehezebben betartható tipp mind közül. Egy saját nap, csupa olyasmivel, amit szeret, ami feltölti, ami örömet okoz, pihenteti, vagy épp izgalomba hozza. A nehézség az esetek döntő többségében az időhiány, a maradékban pedig a kifogás, miszerint „jó, jó, de azért egy függönymosás belefér". Nem fér bele.

    Próbáljon meg minél több időt együtt tölteni a barátaival. A nevetés ragályos, próbálja ki!Forrás: StockSnap/Pixabay

    A saját nap nem a takarításról szól, hacsak nem ez a hobbija. Nem kell egész nap arcpakolásban ülni és salátát enni, telhet az idő filmnézéssel, vagy a legjobb barátokkal is, hatalmas röhögések közepette. Nehéz megszervezni? Lehet, de nagyon megéri!

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!