Tényleg a TikTok most már a legjobb barátod, ha utazást tervezel?

A több mint egymilliárd aktív felhasználóval a TikTok mindenki számára kínál valamit, a fiatal utazók pedig kihasználják, hogy bennfentes tanácsokat és ajánlásokat kapjanak nyaralásukhoz.

  

Forrás: View Apart/Shutterstock

Az utazások megtervezése valóságos művészet. Kezdődhet a kapcsolódó útikönyvek áttanulmányozásával, folytatódhat a különféle utazási cikkek átböngészésével. Érdemes bújni az adott úti cél saját holnapját, az értékeléseket felvonultató internetes gyűjtőtartalmakat, esetleg véleményvezérek, vagy valódi bennfentesek információit az adott desztinációról. Mindez azonban meglehetősen sok kutatást, időt és energiát igényel.

A Z generáció nem áldoz ennyit az idejéből, egyszerűen csak belecsap a közepébe. Ha követjük a példájukat, az nagyjából úgy néz ki, hogy megérkezünk egy új városba vagy országba, néhány szót bepötyögünk a telefonunkba és pár perc alatt meg is tervezhetjük a napot. Sok fiatal teszi most ezt a TikTok segítségével – írja a euronews.com. De hogyan alkalmas minderre egy rövid videók megosztására való applikáció?

Miért használják utazástervezésre?

„Úgy gondolom, hogy a TikTok a legjobb barátom, amikor a kiruccanásaimat tervezem" – mondja a 24 éves közösségi médiamenedzser, Gilleesa Gillen. „Annyira jó abban, hogy hiteles ajánlásokat találjon ebédre, vacsorára, villásreggelire, koktélozásra, eseményekre! Ha a Google-on keresel helyet, leginkább csak szponzorált hirdetéseket kapsz eredményként."

A Z generáció a Tiktokkal tervezi az utazását is - illusztrációForrás: Shutterstock//Melnikov Dmitriy

Gillen minden utazása során az applikációt használja, amely olyan helyekre vitte el, amelyeket egyébként soha nem talált volna meg.

„Egy barátnőmnél szálltam meg, aki Párizsban él, és találtam egy izgalmas bárt az appon. Elvittem oda. Nem tudta elhinni, hogy ilyen sokáig elsétált mellette és sosem ment be, mert kívülről úgy néz ki, mint egy élelmiszerbolt. Azóta odajárnak a férjével és a barátaival."

A TikTok, mint keresőmotor? Miért ne!

Gilleesa nincs egyedül. Az Adobe által az év elején végzett amerikai felmérés szerint ötből több, mint két TikTok-felhasználó keresőmotorként kezeli az alkalmazást. Ezek 20 százaléka keresett utazási célpontokat vagy élményeket, 19 százalékuk pedig új éttermeket.

Minden pillanatot megörökítenek - illusztrációForrás: Shutterstock//Nuva Frames

Ez az arány korcsoportokra bontva még magasabb. A Z generáció 64 százaléka és a millenniumiak 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy keresőmotorként használja az alkalmazást.

A közösségi média óriása ezt a platformra látogató óriási tömeget szeretné valamiként kamatoztatni.

„Az európai TikTok-felhasználók 71 százaléka tudatosan keres utazási tartalmakat az applikáción, a felhasználók 77 százaléka pedig arra használja, hogy inspirációt szerezzen, hová utazzon, vagy akár utazáshoz kapcsolódó terméket vásároljon, miután felfedezte azt a közösségi felületen – mondta el Stuart Flint, a vállalat európai vezetője a Euronews Travelnek.

A berlini ITB turisztikai vásáron elmondott beszédében azt hangsúlyozta, hogy az emberek számára vonzó a videómegosztó felület alkotóinak hitelessége, mert egyaránt megmutatják az utazási élmény jó és rossz oldalát. 

Hogyan használhatom a programjaim megtervezéséhez?

Ha az ember abszolút kezdő, akkor is meglehetősen könnyű dolga van megtalálni a felületen a számára releváns ajánlásokat.

„Társítom a földrajzi nevet olyasféle keresőszóval, mint az „utazás" vagy „útvonal", majd azokkal a sajátos dolgokkal, amelyet szeretnék megtalálni" – mondja Gillen. „Például ha az amerikai nagyvárosban second hand üzletet keresek, beírom, hogy "New York utazás használtruha-bolt", vagy ha törökország fővároson kívüli látnivalóira vagyok kíváncsi, akkor  "Törökország, vidék, útvonal".

Képünk illusztrációForrás: Shutterstock/Carlo Prearo

A pénztárcabarát utazók számára azt is javasolja, hogy keressenek olyan helynevet, amelyekhez az „ingyenes teendők" keresőszavak társulnak, hogy olyan inspirációt merítsenek, amely nem vágja őket földhöz anyagilag.

Ezek a keresések rengeteg videót jelenítenek meg, amelyeket megnézhet az ember, hogy megbizonyosodjon arról, hogy valóban neki való a hely, mielőtt felkeresné.

Ha túlterheltek a felkínált tartalmak, Gillen azt javasolja, nézd meg, hányszor mentették el a felhasználók az adott videót, és ellenőrizd a szolgáltatást, vagy helyet a Google értékelései vagy egyéb kutatások alapján.

Kétkedőknek fontos infó

Az idősebb generációk tagjai közül sokan dacból sem nyúlnak a kívülről túl felszínesnek és túlpörgetett tempójúnak tűnő applikációhoz. Mégis tanulságos lehet a következő történet. Egy idegenvezető ismerősöm nap mint nap elhaladt egy belvárosi aprócska étterem előtt, ahol nyitástól zárásig hosszú sorok kígyóznak az ajtó előtt. Jól öltözött, főként külföldi huszonévesek lányok, fiúk nyomogatják itt telefonjukat várakozás közben, fel sem nézve a képernyőről, míg bejutnak a reggelizőhelyre. A szemlélő csak találgathat, hogy mit osztogatnak benn, hogy ennyire népszerű a hely.

Képünk illusztrációForrás: Shutterstock/Viktor Kochetkov

Ugyanezt kérdezgették egymástól a tagok az idegenvezetőket tömörítő legszínvonalasabb közösségi fórumon. Mit esznek ezen a helyen a fiatalok?! Szó szerint és képletesen is. Mígnem a Budapest rejtett és új nevezetességeit, gasztrohelyeit bemutató mértékadó portál is írt egy cikket a helyről. Kiderült, hogy a gasztronómiában több mint 20 éve jártas nemzetközi házaspár projektjéről van szó, akik 5 sikeres spanyolországi üzletük után Budapesten terjeszkedtek tovább a már bevált, magas színvonalú és kifinomult reggeliztető koncepciójukkal, amit annyira szeretnek a vendégeik, hogy sokan a TikTok-on való megosztással tisztelegnek az ott szerzett élmények előtt.

A tény, hogy a mérvadó online magazin is méltatta az éttermet, a legtöbb javíthatatlan boomernek is megolvasztotta a szívét, és már nem lövellnek bizalmatlan pillantásokat a hosszú tömött sorokban kütyüző huszonévesek felé, és talán a TikToktól sem idegenkednek annyira...

 

Ezek is érdekelhetnek