Totálisan kiismerhetik vendégeiket a jövő szállodái

Akár félelmetes is lehet a szép új jövő, ahol mindenki tud rólunk mindent utazóként, akár már azelőtt, hogy felszálltunk egy repülőre vagy becsekkoltunk egy szállodába. Erről az átlakulásról írt cikket az amerikai Boston Globe.

A lap rögtön egy elképzelt, bár nagyon is közeli jövővel nyit: megérkezünk a hotelbe, becsekkolás nélkül felmegyünk a szobába, az ajtó kinyílik nekünk, bent a kedvenc hőmérsékleti értékünk és tévésorozatunk vár minket. Ez bizony félelmetes valóban, hogy mindent tudhatnak rólunk a szállásadóink, de a Hilton, a Disney vagy a Carnival Cruise Line dollármilliárdokat fektet ebbe így is.

A Walt Disney World már 2012-ben kitalálta, hogy online megtervezhetjük a parklátogatásunkat, sőt egy chipes karszalag segít a betni szenzorokkal kommunikálni. Ez egy appal van összekötve, így ennek megfelelően a hotelszobánk csak nekünk fog kinyílni, az étteremben érkeztünkkor már egyből is adják a megrendelt ételt, de személyre szabott térképet is kapunk a bolyongás helyett.

párizs disneylandForrás: Flickr.com

A projekt egyik atyja, Dan Soto szívhezszóló érvet hozott fel a rendszerük mellett: valaki megkeresi nagy nehezen a dollárjait, de szeretné úgy elkölteni itt, hogy ne a sorbanállásra menjen el az ideje és pénze.

A Carnival két üdülőhajóján hasonló fejlesztést hajtottak végre. Itt az OceanMedallion nevű kis érmével tudják a hajó lehetőségeit kihasználni az utasok, még akár azt is elintézhetik, hogy előre a kedvenc ételüket készítse el a konyha, vagy játssza a kedvenc számukat a zenekar. Mindezt a szenzorok, az érmék és érintőképernyők hálózatával érik el.

Gyakorlatilag kiismerik az embert a szenzorok egy nyaralás alatt.  

Eközben a Hilton a szállodáit okosítja folyamatosan. A Connected Room applikációval a szoba nyitását-zárását, a fényerősséget és a hőmérsékletet is befolyásolhatják. Ahogy fent írtuk, előre kikereshetjük az appal a kedvenc csatornánkat, sorozatunkat, filmünket is. A Hilton egyelőre mintegy ezer amerikai hotelszobát kötött be a rendszerbe, és még az USA-ban terjeszti ezt.

A Marriott hotellánc hangvezérlést is alkalmaz már, bár ez valószínűleg nem fog elterjedni. Ehhez a szobákba beépített mikrofonok kellenek, ez pedig a legtöbb vendégnek már túl nagy áldozat. Hiába vannak biztonsági garanciák: a rendszerek kicsekkolás után törölnek minden adatot és felvételt, valamint csak akkor hallgatóznak, ha a megfelelő kulcsszavak kimondásával felébresztjük őket. A jövőben így várhatóan választhat majd a vendég, hogy fülelő vagy nem fülelő szobában akar megszállni.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek