Ezek az európai repterek törlik el a 100 milliliteres szabályt

2022 karácsonya körül úgy tűnt, hogy az európai repülőtereken eltörlik a 2006 óta érvényben lévő, 100 ml folyadékra vonatkozó szabályt. Az új 3D szkennereknek és a továbbfejlesztett röntgensugaras technológiának köszönhetően ugyanis képesek azonosítani a robbanóanyagokat – írja a timeout.com.

Több európai reptéren már nem kell bajlódnunk a folyadékok korlátozásával. A kép illusztrációForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2020 simona pilolla 2/Shutterstock. No use without permission./Simona Pilolla 2

Ez nagyszerű hír az utazók számára, mivel az új átvilágító berendezések sokkal hatékonyabbá tennék a repülőtéri biztonsági ellenőrzést, így a várakozási idő is rövidül az utasok számára és a járatkésések száma is csökken. Tavaly áprilisban a London City repülőtér kezdte meg a C3-as szkennerek használatát, és a Leeds-i Bradford légikikötő novemberben jelentette be, hogy idén ugyanezt tervezi. Több nagy brit repülőtér viszont lemaradásban van. Elviekben a londoni Gatwick és a Heathrow is bevezetheti a változásokat a jövő év elejére. Írország a dublini és a corki repülőtereken teszteli majd a rendszert, a Shannonon pedig már működik.

Az Egyesült Államokban ez a technológia nem újdonság, az atlantai Hartsfield-Jackson és a chicagói O'Hare repülőterek már évek óta használják. Az amszterdami Schiphol is enyhítette a folyadékokra vonatkozó szabályokat a szkennereknek köszönhetően. A római Fiumicino és a Leonardo da Vinci nemzetközi repülőtér is az új szkennereket használja.

A Fiumicino kétszer egymás után is díjazott lett, Európa legjobb repülőtereként, ahol szintén használják az új szkennereket. A kép illusztrációForrás: Ra Boe/Wikipedia

Két spanyol légikikötő, a Madrid Barajas és Barcelona El-Prat még idén végrehajtja a változtatást, így az utazóknak többé nem okoz fejtörtést a folyadékok töltögetése indulás előtt, és az elektronikai eszközöket sem kell elővenniük a táskájukból a repülőtéri ellenőrzésen.

Palma de Mallorca repülőtere év végéig vezeti be az új technológiát, Malaga Costa del Sol repülőterén pedig 2025-ben kerül sor a változtatásokra.

A párizsi-Orly októbere óta teszteli a technológiát a 3-as terminálon, a kísérlet 2024 októberéig tart. A genfi repülőtér is elkezdte az új technológia tesztelését, de az állandó bevezetését még nem jelentették be.

 

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek