Egyelőre csak tesztelik a rendszert, amely rossz látási viszonyok esetén segíthet abban, hogy minimalizálják a késéseket a londoni reptéren.
A teszt a "Digital Tower Laboratory" projekt része, melyben a fejlesztők a repülőtéren felállított ultra HD, 4K felbontású kamerák képeit, a mesterséges intelligencia és gépi tanulás technológiáit kombinálják egymással, írja az AIRportal.hu.
![](http://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1901/20190129tesztuzem-a-heathrow-repteren.jpg?w=800&h=533&t=5)
Mit jelent ez pontosan? Jelenleg adott egy 87 méter magas irányítótorony, amely jó időben tökéletes ugyan, de például köd esetén már nem láthatóak innen rendesen a kifutópályák. Ekkor jönnek képbe a radarok, viszont ilyenkor a reptér kapacitását 20 százalékkel korlátozni kell, azaz lassabban szállhatnak le egymás után a gépek. Az új rendszer mindezt kiküszöbölheti, így jóval kevesebb lesz a késés is a reptéren.
Márciusig folyik a tesztüzem, addig több mint 50 ezer repülőgép mozgását vizsgálja a rendszer. Ha élesben is működik majd, akkor is csupán támogató eszközként fognak támaszkodni rá, a döntéseket továbbra is a szakemberek hozzák meg, nem a gépek.