A hagyományos utazási formák helyett élményekre vágyunk

 A spanyol illetőségű Mabrian Technologies 2019 óta elemzi az utazók viselkedésének alakulását és utazási motivációikat. Legfrissebb kutatásuk azt mutatta, hogy a világjárvány után az élményalapú tevékenységek nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint valaha.

Például egy hétvégi élménytúra a hegyekben, akár otthon akár külföldönForrás: Pixabay/ zapCulture

Kutatási ideje alatt azt vizsgálta, hogy megmaradtak-e vagy visszaváltottak-e a világjárvány után észlelt utazási motivációk. Hogy választ kapjanak a kérdésre, világszerte elemezték az utazók viselkedését és preferenciáit. A megfigyelt időszakban, vagyis 2019 első félévétől 2023 első félévéig, több mint 400 millió turizmussal kapcsolatos interakciót elemeztek a közösségi médiában.

Az eredmény végül az lett, hogy az utazási motivációk nemhogy visszaalakultak a hagyományos irányba, hanem méginkább elmozdultak az élményalapú tevékenységek irányába.

Mit jelent pontosan az „élményalapú" fogalom? A cég a wellnesshez, az aktív életmódhoz, a természethez és az ételekhez, gasztronómiához kapcsolódó tevékenységeket vették figyelembe. A hagyományos utazási motivációk közé pedig a művészettel, a kultúrával, a napozással, a családdal, a vásárlással és az éjszakai élettel kapcsolatos tevékenységeket sorolták.

Az adatok azt mutatták, hogy az élményalapú tevékenységek népszerűsége az elmúlt 4 évben 10 százalékponttal nőtt a hagyományos tevékenységekhez képest.

Carlos Cendra, a Mabrian marketing- és kommunikációs igazgatója így kommentálta a vizsgálati eredményeket: "Az utazás módja folyamatosan változik. Nyilvánvaló a világjárvány és a bezártság ráébresztett minket arra, hogy mennyire fontos, hogy a szabadidőnkben élvezzük a természetet, jól érezzük magunkat és egészségesek legyünk. Mindez átragadt az utazók motivációira is."

Forrás: turizmus.com

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek