Már a Tiszán és a Bodrogon is csatornahajózhatunk

A csatornahajózás egész Európában egyre népszerűbb kikapcsolódási forma. Korábban már mi is írtunk itt a Travelón a bérelhető lakóhajók előnyeiről és praktikusságáról, valamint arról, hogy hogyan pontosan működik ez a rendszer. Most azonban igazán jó hírünk van a vizek szerelmeseinek, ugyanis 2020-tól már Magyarországon is lehet majd bérelni hajós jogosítvány nélkül is igénybe vehető lakóhajókat, amelyeket a francia Nicols cég üzemeltet.

Mivel egy ilyen hajó egyszerre szállás és közlekedési eszköz, ezért azon sem kell gondolkodni, hogy este hol hajtsuk álomra a fejünket, ráadásul egy hajón aludni már önmagában sem mindennapi élmény!Forrás: www.boat-renting-nicols.co.uk

A francia hátterű, több évtizedes tapasztalattal rendelkező cég csatornahajóira eddig csak Franciaországban, Németországban, Hollandiában és Portugáliában szállhattunk fel, jövőre viszont már a Tiszán vagy a Bodrogon is élvezhetjük a vízi vakáció áldásait. A Nicols ugyanis egyik magyarországi bázisát Kiskörére helyezi, a másikat pedig Tokajban nyitja meg.

Szálljon hajóra a Tiszán!

Kisköréről indulva a Tisza-folyón és a Tisza-tavon át az Alföld és a Hortobágyi Nemzeti Park vidékén hajózhatunk keresztül, Tokajról indulva a Bodrogon és a Felső-Tiszán át a Zempléni-hegység lábánál található régió vulkanikus bortermő vidékeit csodálhatjuk meg.

De pl. Kisköréről és Tokajról indulva is háromféle túra közül választhatunk: dönthetünk a kétnapos hétvégi vagy pár órás, egészen rövid út mellett, de ha tehetjük, akár egyhetes hajókázásra is benevezhetünk.

Míg egy kétnapos túra ára 863 eurónál (270 ezer forinttól) kezdődik, az egy hétre szóló bérleti díjat már 1726 eurótól (540 ezer forinttól) kezdődően kell kalkulálni. Az ár egyrészt attól függ, hogy mekkora és milyen felszereltségű hajót választunk, másrészt pedig attól, hogy főszezonban vagy idényen kívül vesszük-e igénybe a szolgáltatást.

A hajók használata egyszerű és biztonságos, családoknak és kisebb baráti társaságoknak ideális kirándulási formaForrás: www.boat-renting-nicols.co.uk

A tokaji túrák során Bodrogkeresztúron át Sárospatakra, vagy Tiszabercelen át Dombrádra illetve Tiszalökre érkezhetünk. Kisköréről Tiszafüreden és Tiszecsegén is lehorgonyozhatunk, de akár elhajózhatunk Tiszalökig is. Az útvonal pontos megtervezéséhez szabad kezet kapunk, ahogy abban is, hogy a lehetséges helyszínek közül hol kötünk ki.

Olyan is lehet, akár egy úszó luxusapartman

Minden hajón található egy vízbe vezető néhány lépcsőfokos létra, amivel bármikor leereszkedhetünk a folyóba úszni, de persze, ha tisztálkodásra használnánk inkább a vizet, komfortosan berendezett fedélzeti zuhanyzó is rendelkezésünkre áll. Egy lakóhajó ugyanis olyan extrákkal van felszerelve, mint egy luxusapartman. A WC, zuhanyzó mellett komplett konyhafülkét találunk, és a család vagy társaság méretétől függően ajtókkal elválasztott két-, három- vagy akár több hálószobás hajók közül is választhatunk.

El tudja képzelni, hogy egyszer lakóhajóról nézze a Tisza-virágzást, vagy a Tisza-tó madárparadicsomát ne csak távcsővel, hanem közelebbről is megszemlélje?Forrás: Boat-renting-nicols.co.uk

A hajókhoz nincs szükség hajós jogosítványra, sem hajózási tapasztalatra, mivel a járműveket úgy alakították ki, hogy az is könnyen boldoguljon velük, akinek nincs kormányos tapasztalata. Indulás előtt minden esetben részletes eligazítást kapnak a bérlők azokból az ismeretekből, melyekre az út során szükségük lehet. A hajók használata tehát egyszerű és biztonságos, és kora tavasztól késő őszig is lehet majd ringatózni a habokon.

Az új magyar hajózási lehetőségek mellett Franciaországban és Németországban is nyílnak jövőre új utak: pl. Cahors városától lecsoroghatunk a Lot-folyón, vagy Fürstenbergből hajókázhatunk a csatornákon keresztül egyik tóról a másik tóra.