Elstartolt Kína első óceánjáró üdülőhajója

Elhagyta a sanghaji hajógyári dokkot Kína első hazai építésű óceánjáró üdülőhajója. A debutálásra június 6-án került sor - adta hírül az MTI.

Kína első óceánjáró hajójaForrás: AFP/Yin Liqin

Az Adora Magic City nevű óriás várhatóan 2023 végén áll szolgálatba, addig még tesztelik minden funkcióját és szolgáltatását. A hajóépítők eddig a munka 93 százalékával végeztek, míg a belső terek kialakításában több mint 85 százalékos készültségi fokot értek el - közölte a Sanghaji Állami Hajóépítő Részvénytársaság (CSSC) helyi vállalata.

A dokkban végzett tesztek után folytatódik a hajó építése, és a tervek szerint júliusban teheti meg az első próbaútját, majd augusztusban a másodikat. A 323,6 méter hosszú és 37,2 méter széles hajó összsúlya 135 ezer tonna, befogadóképessége pedig körülbelül 6000 ember.

Terveztek bele egy luxus szállodát, mozikat és egy fedélzeti vízi parkot is. A hajón a szárazföldihez hasonló zökkenőmentes hálózati élményt kívánják biztosítani az utasoknak, így wi-fi és 5G mobilhálózat is lesz a fedélzeten.

A 20 mentőcsónakkal felszerelt tengerjáró vészhelyzet esetén képes az összes utast evakuálni. A mentőcsónakokat jelzőberendezésekkel, bőséges élelemmel és ivóvízzel látták el, három-öt napig biztosítva a túlélést. Ezzel összefüggésben jelentették, hogy június 3-án megtörtént a mentőcsónak-kioldó mechanizmus tesztje is.

Az óceánjáró júliusban teszi meg első próbaútjátForrás:AFP/Yin Liqin

A tervezett menetrend szerint a kiinduló állomás Sanghaj lesz, ahonnan Japánba és Dél-kelet Ázsia különböző országaiba tart majd a hajó., idővel pedig meghirdetik a tengeri selyemutat követő rövid és hosszabb kirándulásokat is

- tájékoztatta a sajtót Roger Csen a hajót üzemeltető CSSC Carnival ügyvezető igazgatója.

A turisztikai szakemberek mindezek mellett jelezték, hogy míg 10 évvel ezelőtt Kínában gyakorlatilag nem létezett a tengerjáró hajók piaca, 2015-ben 1 millió kínai turista választotta az üdülés eme formáját. A Cruise Lines International Association, a világ legnagyobb hajós körutazásokkal foglalkozó társasága szerint a kínaiak még csak most kezdenek beleszeretni ebbe a műfajba, 2019-ben a globális utasszám 8 százalékát (2,4 millió utas) tették ki, amivel a második helyen vannak a világon az amerikaiak után. Kína második tengerjárójának építését is megkezdte 2022 augusztusában.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek