Videó: Téli csodaország Szlovéniában - Kipróbáltuk a Vogel sípályát

A szlovéniai Vogel síparadicsom a síelés, snowboardozás, freestyle sífutás, sítúra és a szánkózás szerelmeseinek paradicsoma, ahol a festői, havas környezetben hódolhatunk kedvenc téli sportjainknak. A Budapesttől mindössze pár órára található sípálya tökéletes egy hétvégi kiruccanáshoz, így mi is felkerekedtünk és kipróbáltuk.

A térség legkedveltebb sícentruma, a Vogel Ski Resort 569 és 1800 méter közötti magasságon terül el. A szezon többnyire decembertől április közepéig tart, és ami a legjobb, hogy a völgyig lemenő pálya az alacsony magasság ellenére is mindig hóbiztos.

A sípályákhoz a Bohinji-tó partjának közeléből lehet feljutni, és hogy elkerüljem a sorbanállást, a három napos síbérletemet (110 euró) már az érkezésem napján, a pénztár zárása előtt megvettem. A sípálya reggel 8:00 és délután 16:00 óra között tart nyitva, célszerű idejében érkezni, mert kevés parkolóhely áll rendelkezésre, a sífelvonó pedig csak fél óránként közlekedik.

A sípálya és a lenyűgöző panorámaForrás: Gáll Franciska

A hegy tetejére érve csodálatos panoráma tárult elém, gyönyörű kilátással a Bohinji-tóra. A síterepen a pályák nagy része lankás, több kék pálya, de kicsit meredekebb piros és fekete pályák is találhatók. Kezdő síelőknek ez maga a paradicsom! A teljesen kezdő síelőknek síoktatást is kínálnak, a freestyle kedvelőit pedig egy igen profi funpark várja. Sífelszerelést a helyszínen is lehet bérelni.

A hegy tetejéről csodás a kilátásForrás: Gáll Franciska

Az időjárás mindhárom nap kedvező volt, egyik nap még a hó is szakadt, aztán másnap verőfényes napsütésben csúszkáltam. A két ünnep között meglepő volt, hogy nem volt nagy tömeg, így kényelmesen lehetett használni a pályákat. Több felvonó is közlekedett, így percek alatt ki lehetett próbálni többféle szakaszt is. A síelések közben jólesett megpihenni a pálya melletti hüttékben. Ittam meleg teát és sört 3 euróért, valamint kóstoltam forró csokis rumot 5 euróért. Az étlap is igen változatos volt, a szlovén jota (laktató leves, savanyú káposztával, babbal, főtt kolbásszal) 10 euróba, a bécsi szelet sültkrumplival és a házi hamburger is 13 euróba került.

A Vogel Ski Center mindig hóbiztosForrás: Vogel Ski Center/Facebook

Egy fárasztó síelős nap után jól esett kicsit lazítani, ezért ellátogattam a bohinji Aquaparkba is. A 3 órás kombinált (fürdő + szaunavilág) belépő 27 euróba került. Bár a medencék hőmérséklete nem volt a legmelegebb, a különféle bájos kis szaunaházakban percek alatt felmelegedtem. A szaunavilágot csak fürdőruhamentesen lehetett használni, de biztosítottak törölközőt és szaunalepedőt is. Útközben hazafelé megálltam Blednél, és tettem egy rövid sétát Szlovénia második legnagyobb tava körül. Ha erre jársz, feltétlenül nézd meg a tó közepén, az apró szigeten álló Szűz Mária búcsújáró templomot, ami a 17. században épült barokk stílusban, és gyönyörű freskók díszítik. A lépcső, ami a templom tetejébe vezet, 98 lépcsőfokból áll. A kis sziget különlegessége, hogy csak hajóval lehet megközelíteni.

Tarts velem jövő héten is, amikor a szlovén Rogla sípályára látogatunk.