A Travelo szerkesztőségének legemlékezetesebb kirándulásai 2022-ben - 1. rész

Bár ez az év sem volt könnyű, még így is több lehetőségünk volt az utazásra, mint az előző években.  És a barátaimmal meg is ragadtuk ezeket a kínálkozó alkalmakat. Az év első útja Olaszországba vezetett, majd eljutottam Berlinbe, Nyíregyházára és Szabadkára. Érdekes, igzalmas és történelmi helyekre. Az élményeket pedig magammal viszem a következő évre is.

Olaszországi utunk három éve az első külföldi út volt, amit meg mertünk lépni. Ekkor még kötelező volt mindenhol maszkot viselni, de nem bántuk, csak indulhassunk már. Emlékezetes pillanat volt, mikor kihangosított telefonnal, öten egyszerre beszélgetve, online vásároltuk a repülőjegyeinket. Nem volt kiabálás vagy veszekedés - tudtuk mi a cél és ezért megtettünk mindent. Csapatépítő feladatnak is ajánlom, és nagyon jó érzés, mikor mindenkinél megjelenik a visszaigazoló email.

Az idegenvezetők mind helyi lakosok, és látszik, hogy szeretik a munkájukatForrás: Travelo.hu

Bari tartománya csodás helynek, jó választásnak bizonyult. Öt napig voltunk ott és még egy ingyenes városnézésre is bejelentkeztünk, amit a Free Walking Tour Bari vezetett. A lényege, hogy a profi vezetők nem kérnek pénzt a vezetésért, de a túra végén összedobhatunk nekik egy kis becsületkasszás összeget; így egy öt fős társaság esetében személyenként 2,5 euróból már körbe is járhatjuk a város legjobb helyeit. Ez a túralehetőség pedig nem csak Bari városában, de szerte a világban elérhető, csak keressetek rá: Free Walking Tour és az adott helyszín neve.

Az út során több helyen is jártunk, és a maguk módján mind különleges volt, de Matera sziklába vájt városa mélyen belopta magát a szívembe. Elvarázsolt szépség volt, kacsakringós utcákkal fel és le; sziklalakásokkal, arany színű falakkal és domboldalakkal, ha éppen úgy sütött a Nap. Felejthetetlen élmény volt ott járni; és ha tehetném édesanyámat is elvinném egyszer.

Aztán jött Berlin

Rendkívülien feltöltődtem az olasz utunk után. Csak ezzel az egy utazással is megelégedtem volna az évben, de a sors és a jó Isten úgy akarta, hogy egy kedves ismerőssel kijussak Berlinbe is, ahova mindig is vágytam, de csak titkon. Sosem gondoltam volna, hogy kijutok

A Berlini dóm és az élettel teli LustgartenForrás: Origo

Aztán egyszercsak ott álltam minden német játékfilm egyik legismertebb helyszínén az Alexanderplatz-on; láthattam a főváros legszebb múzeumait, ehettem hamisítatlan berlini Curry Wurstot, és sétálhattam az Unter den Linden sugárúton, ahol minden épület olyan hatalmas volt, mintha óriásoknak építették volna. De a bejárhatatlanság ellenére sem fogom soha elfelejtetni az itt töltött időt; sőt ha tehetem egyszer még vissza is megyek.

Nyíregyháza észbontó

Nyíregyháza egy nagyon szép város - tele történelmi és építészeti értékekkel, de bennem mégis a vendégfogadóink kedvessége, emberszeretete, hozzáértése hagyott mély nyomot, illetve a Sóstói Múzeumfalu értékei.

Forrás: Travelo.hu / Gerencsér

Ez a hely most éppen a téli álmát alussza, de tavasszal - ahogy a mellette található Sóstó Zoo is - új életre kel, és örömmel fogad minden látogatót. Mi biztosan eljövünk majd megint, mert nem sikerült minden épületet és programlehetőséget megnéznünk és kipróbálnunk. Ennek a városnak a felfedezését ajánlom mindazoknak, akik kívácsiak egy olyan értékőrző magyar városra, ami előremutató gondolkodású, emberléptékű és zöld felületekben gazdagabb, mint gondolnánk.

A legfrissebb élmény, Szabadka

Szabadka egy olyan határ menti település, ahol megannyi kultúra keveredik, és az elmúlt másfél száz év alatt legalább 10 állam- és rendszer változást élt meg. A település a 19. század végén és a 20. század elején fejlődött korszerű európai várossá. A szecesszió lett az uralkodó irányzat, hogy a város olyan lehessen akár Budapest vagy akármelyik akkori nagyváros.

Forrás: Travelo.hu / Fillinger

A stílusra jellemző, jellegzetes épületek felkutatása miatt keltem útra a városban, és majden mindent meg is találtam. Közben olyan finomságokat kóstoltam, mint az igazi húsos és krumplis burek, török lokum és baklava, valamint egy kis pattogatott kukoricát is vettem nejlonzacskóban. Ez pedig azért volt nagy szám, mert a városban kis házikókból és hörcsög formájó kocsikból árusítját a popcornt, ami olyan ütemben fogy, mintha itthon csokit lehetne venni zacskószámra.