Újra kényelmes hálókocsiban utazhatunk Zürichbe

A Kálmán Imre EuroNight a Keleti pályaudvarról menetrend szerint 20:40-kor indul, és a Győrön, Bécsen, Salzburgon, Innsbruckon és Feldkirchen át közlekedő közvetlen kocsijai 8:20-kor érkeznek meg Zürichbe. Visszaúton Zürichből a közvetlen kocsik 21:40-kor indulnak, a Keleti pályaudvarra pedig 9:19-kor fut be a Kálmán Imre EuroNight-tal.

Kényelmes, éjszakai járaton már Zürichbe is eljuthatunkForrás: MÁV-START nemzetközi utazások/Facebook

Az Utasellátó átfogó szolgáltatásfejlesztései eredményeképpen, ezen a járaton is üdvözlő csomaggal várja az utasokat, valamint az étel- és italkínálata már egyszerűbb meleg ételekkel is kibővült, ami a kísérőnél vásárolható meg. Az osztrák éjszakai vonatok példáját követve, a hálókocsis utasok ezen a járaton is maguk állíthatják össze a reggelijüket, amelyhez egyaránt választhatók édes és sós, kiadós és kímélő összetevők, valamint meleg italok és gyümölcslé is.

Az éjszakai vonatra a jegyárak az előző évhez képest nem változtak: háromágyas fülkében utasonként 69,90 €, kétágyasban 89,90 €-tól vásárolhatók meg a SparNight menetjegyek.

Ha pedig ezek elfogytak, – vagy az utazási szándék körül még vannak bizonytalanságok – a visszaváltható jegyek 129 €-tól, illetve 149 €-tól érhetők el. A START-Klub kártyák tulajdonosai a visszaváltható jegyekre kedvezményt kapnak, gyerekjegyek 6-14 éves korig pedig korlátlan számban válthatók 53 €-ért, illetve 73 €-ért. A jegyek a megújult ELVIRA felületén is megvásárolhatók.

Budapest és Zürich között a közvetlen hálókocsit 2009 decemberében vezette be a MÁV-START, és szinte azonnal a legnépszerűbb, legtöbb utast vonzó szolgáltatássá vált. Sikerének több oka is van: a svájciaknál a vasúti utazás a legfontosabb közlekedési mód, amelyet a hagyományok tisztelete, a kényelem szeretete és a környezetvédelem is egyformán indokol.

Fontos tényező továbbá, hogy fapados repülők csak Svájc nyugati részeibe közlekednek, buszok pedig egyáltalán nem, az ország legnagyobb városát, Zürichet pedig nem is szolgálják ki ilyen járatok.

A vonatról ráadásul Zürich mellett egyetlen átszállással elérhető kedvezően például Bern, Luzern, St. Gallen, Winterthur és Chur is.

A koronavírus-járvány előtti utolsó évben a zürichi hálókocsit több mint 13 ezer utas vette igénybe – ugyanebben az évben Münchenbe és Brassóba is 9000 körül volt a hálókocsis utasok száma, a különbség tehát igen jelentős. Az átlagos kihasználtság 93-94 százalék volt, és még a leggyengébb januári időszakban sem ment 75 százalék alá. Tavaly nyáron, abban a másfél hónapban, ami a közlekedést lehetővé tette, minden korlátozás ellenére is az átlagos kihasználtság 70 százalék volt, és több mint 1200 utas választotta a hálókocsit – írja a MÁV-START Zrt.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek