Bakancslistás helyekre juthatunk el a Google Maps segítségével

Bár az útlevelünket egy olyan páncélszekrénybe zártuk egy időre, aminek mi sem tudjuk a kódját, azért van még lehetőség utazni. Jó sok virtuális programot ajánlottunk már itt az oldalon, a múzeumoktól kezdve, a főző tanfolyamokon át az erkélyen jógázásig, de mi lenne ha a legnépszerűbb bakancslistás helyek is a nappalinkba jöhetnének.

Így még az Edinburgh Castle is bejárhatóForrás: Pixabay.com

A Google Maps alkalmazást senkinek sem kell már bemutatni, hiszen bármelyik pillanatban előkaphatjuk egy kis útbaigazításért, legyen szó a falu egyik végéből a másikba jutásról, vagy navigációról Hong Kong felhőkarcolói között.

De a Google Arts & Culture alkalmazás is ennyire ismert? Ha nem, akkor most mutatunk pár linket, amivel a lakásba hozhatjuk a világ legérdekesebb látnivalóit és helyszíneit. Érdemes lehet majd a tévéhez kapcsolni a laptopot egy HDMI kábellel, így még élvezetesebb lehet az "utazás".

Forrás: Art & Culture screenshot

Ha a wifi kapcsolatunk jól működik megmászhatjuk a Machu Picchu fellegvárának kőlépcsőit, vagy körbe kerülhetjük a gízai piramisokat és a római Colosseum roppant épületét is. Sétálhatunk a franciaországi Versailles-palota pompázatos belső tereiben, és közelről rácsodálkozhatunk a szomorú történetű Taj Mahal márványdíszeire. Egy másik linket választva máris a Yosemite Nemzeti Parkban lehetünk, megmászva az El Capitan szikláit, vagy éppen a varázslatos jordániai Petra kőkapuja előtt. Persze az alkalmazás azokra is gondol, akik a hideget szeretik, ezért jegesmedvék közé is merészkedhetünk a kanadai Churchill környékén.

Ha további érdekességekre is vágyunk, akkor a Heritage on the Edge online-élményt is próbáljuk ki, amit a keresőmotor az év elején tett elérhetővé. A 3D-s térképekkel dolgozó program olyan UNESCO világörökségi helyszínek bemutatását tűzte ki célul, amelyeket komolyan érintenek az éghajlatváltozás fenyegető veszélyei. A Google szerint az a cél, hogy a műemlékek örökségét legalább digitalizálva megőrizzük. Jelenleg a Rapa Nui, vagyis a Húsvét-sziget kőszobrait csodálhatjuk meg közelről, valamint a bangladesi Bagerhat mecsetet, az ősi Chan Chan városát Peruban, az Edinburgh-i kastélyt Skóciában, és Kilwa Kisiwani tengerparti várost Tanzániában. Kalandra fel!