Egy burgenlandi felfedezőút margójára - Pezsgőfürdős wellness és egy kiadós e-bike túra

Sok olyan hely van közel a magyar határhoz, ami olyan érzéssel tölti el az utazót, mintha a hazamenne. Nem kétséges, Burgenland vidéke is ilyen hatással volt ránk. Ha az utunk alatt nem csináltunk volna semmit, akkor is úgy éreztük volna, hogy az ölünkbe pottyant a teljes kikapcsolódás és megújulás. De mivel aktív pihenésre indultunk az osztrák szőlőtőkék, dimbek és dombok közé, ezért volt e-bike túra, úszás és szaunázás, nagy városnéző túrák és persze gasztro programok is, de az egy másik történet, amit később mondunk el.

Burgenlandot elsősorban kerékpáros paradicsomként emlegetik, erről mi is azonnal, na jó, a második napunkon meg is bizonyosodtunk. Első szállásunkról, az Avita Resortból indultunk tovább Oberwart (Felsőőr) felé.

Forrás: © Daniel Simon, 2018 / Burgenland Tourismus

De mielőtt még tovább indultunk volna, eltöltöttünk egy estét, és körbe néztünk a Bad Tatzmannsdorfban (Tarcsafürdő), a dél-burgenlandi dombvidék szelíd lankái között található nagy kiterjedésű szállodában - jelenleg ez Ausztria egyik legismertebb és legkedveltebb wellness oázisa. Összesen 108 tágas szobát, 15 medencét és 24 szaunát foglal magába az Avita Resort komplexuma, és nemrég átadták a még exkluzívabb, párok számára tökéletes VIP szépségcentrumát is, ahol kétszemélyes, privát masszázs- és szaunaszeánszokra is lehetőség van.

Másnap útra keltünk Oberwart felé, ahol már vártak ránk az e-biciklik. Ezeknek a szuper, kifejezetten új – a legrégebbi e-bike is csupán kettő éves – egy saját lounge-uk van. Pontosabban nem pont nekik, hanem a biciklit bérlő vendégeknek, de az Oxnhof akkor is egy jó kiindulópont. Innen minden irányba elindulhatunk: legyen szó hangulatos családi bringázásról vagy hosszú távú kerékpártúráról, ezen a vidéken a hobbi kerékpárosok, a versenyzők, és még a hegyi kerékpárosok is megtalálják a kedvenc útvonalaikat.

Forrás: © AVITA Resort

Tudni kell ugyanis, hogy Ausztria legkeletibb tartománya 2500 kilométer hosszú kerékpárút hálózattal és több mint 120 kerékpáros útvonallal rendelkezik. Mielőtt nekiindultunk volna az általunk kiválasztott „Vom Pinkatal in die Weinidylle" nevű útszakasznak, kaptunk egy kis gyorstalpalót. Megtudtuk például, hogy az e-bike bérlők egyik legkedveltebb szakasza a klasszikus észak-burgenlandi Fertő-tó kerékpárút, de a Vasfüggöny, a Lacken, a Cseresznyevirág, a Fesztivál, a Paradise és a Rosalia kerékpárútra is egyre többen neveznek be . Ami pedig a bicikliket illeti – igazából minden ugyanúgy működik, mint egy sima bringánál, tehát a saját tempónknak megfelelően váltani kell, de hozzá beállíthatunk, persze csak tekerés közben, négy vagy öt rásegítő fokozatot is.

Forrás: © Daniel Simon, 2018 / Burgenland Tourismus

Nekünk ez olyan jól sikerült, hogy a Felsőőr – Vasvörösvár – Nagyszentmihály - Pöszöny – Csaterberg – Hovárdos-Gyepűfüzes útvonalon volt, hogy három tekerés után már 34 kilométer per órás sebességgel száguldottunk a napsütötte dombokon, a szőlőtőkék mellett, kiélvezve a vénasszonyok nyarának minden csodás pillanatát. Az útvonalunk körülbelül 20-30 kilométer volt. Persze be lehet iktatni egy-két kisebb nagyobb megállót, például pár barátságos, házikenyérrel és borral hívogató Buschenschankot, de mi az Aloisia´s Mehlspeiskuchl nevű családi süti- és tortakészítő vállalkozás felkeresése mellett döntöttünk. Egy jó kávé és pár finom süti után könnyebb volt folytatni az utat is, ami végül Harmisch-ban (magyarul Hovárdos) ért véget, a Gasthaus Csencsits-ben, de ez már a gasztro-vonalra tartozik, ami megérdemel egy külön beszámolót.

Madarak közt szaunáztunk

Bár a cím egy kicsit túlzóra sikeredett, annyira nincsen messze a valóságtól, ugyanis burgenlandi utunk utolsó nagy állomása a St. Martins Termálfürdő és Lodge volt, mely a régió szívében, Ausztria egyik legszebb helyén, a Fertő–Fertőzug Nemzeti Park szomszédságában kapott helyet. A komplexum tényleg a semmi közepén áll, nem nehéz autóval odatalálni, de egy idő után, főleg mikor elhagyjuk a nemzeti park táblát, úgy érezhetjük, hogy éppen lemegyünk a térképről.

Forrás: Rudy Dellinger/St. Martins Therme & Lodge

Egy különleges hangulatú és nagyon természetközeli fürdőt és szállodát találtunk itt, ami egyszerre kínál pihentető wellness-kikapcsolódást és élményteli kalandokat. A lodge tulajdonképpen egy négycsillagos superior szálloda kényelmét és környezetét kombinálja a természet nagyszerűségével.

Forrás: St. Martins Therme & Lodge

A szállodához tartozik egy fürdőtó, kellemesen meleg termálvizes medencék, relaxációs wellness lehetőségek és persze a jeepes szafari is, valamint a madárles lehetősége. Mi nagyjából 3 órát töltöttünk el a komplexum fürdőrészlegén, ami 20 euróba került, merthogy nem kell szállóvendégnek lenni ahhoz, hogy fürdőzhessünk. A beltéri és kültéri medencékhez májustól szeptemberig még hozzá adódik a „Summer Island" terület is, ahonnan a Pannon-medence egyedülálló látványát élvezhetjük. Mivel ezt már nem tudtuk kipróbálni, azt tervezzük, hogy visszatérünk még majd egy kicsit lubickolni Burgenlandba.