Íme, a világ legöregebb légitársaságai

A világ legrégebben működő légitársaságait szedte egy csokorba cikkében a CNN. A legidősebb légitársaságok között az első helyen az idén 100 éves KLM holland légitársaság szerepel, amiről bővebben október elejei cikkünkben írtunk. Most megmutatjuk a másik két dobogóst, amelyek alig maradnak el az első helyezettől.

Ahogy a KLM, úgy a AVIANCA légitársaság is éppen 100 éves. Sőt, míg a KLM az alapítása után egy évvel, azaz 1920-ban indította el első járatát, addig az AVIANCA gépei már 1919-ben felreppentek, csak akkor a légitársaság még SCADATA néven futott, így szorult a dobogó második helyére.

A társaság egyik Boeing 787-8 típusú gépeForrás: Oliver Holzbauer/Wikipedia

A céget német bevándorlók alapították a kolumbiai Barranquilla-ban 1919-ben, és Junkers F13 repülőgépeket üzemeltettek. Az 1930-as évek végén, ahogy a világ egyre közelebb került a háborúhoz, az Egyesült Államok kormánya aggodalmát fejezte ki a SCADATA Németországgal fenntartott kapcsolatainak biztonsági következményei miatt. A Pan American World Airways ezt követően részesedést szerzett a társaságban, majd 1949-ben a SCADTA egyesült a kolumbiai SACO légitársasággal és megkapta jelenlegi nevét.

Ma, miután számos szomszédos ország légitársaságát beszippantotta, az AVIANCA Latin-Amerika egyik legnagyobb légitársasága 173 repülőből álló gépparkjával és leányvállalatainak hálózatával, amelyek nagyjából az egész kontinenst lefedik. Egy felmérés szerint 2018-ban 30,5 millió ember ült az AVIANCA gépeinek fedélzetén.

A dobogó harmadik helyezettjéről, a jövőre 100 éves Quantas légitársaságról kevesen tudják Ausztrálián kívül, hogy rövidítése a Queensland and Northern Territory Aerial Services (Queensland és Északi Területi légiszervíz) elnevezés kezdőbetűiből tevődik össze. Amint a neve is mutatja, a légitársaság eredeti célja Észak-Ausztrália trópusi és ritkán lakott területeinek kiszolgálása volt.

A Qantas Boeing 747-400 gépének hátsó szárnyrészén már messziről látható a kengurumintaForrás: Arpingstone/Wikipedia

A cég első repülőgépe az Avro 504 egy I. világháború előtti gép volt, amelyben a pilótán kívűl csupán egyetlen utas fért el.

A Qantanst az ausztrál kormány a II. világháború után államosította, a 90-es években pedig újraálmodta. A kenguru logó először 1944-ben jelent meg a gép külsején, és azóta is kíséri a légitársaságot immár ázsiai és csendes-óceáni térségekbe és még azokon túl is. Ma a Qantas továbbra is Ausztrália első számú légitársasága és világszerte az egyik legismertebb márka. A tavalyi évben 55,3 millió utast szállított.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek