Belevágtok? Csodálatos környezetben, egész nyáron ingyen SUP jógázhattok!

Testben és lélekben is feltöltődhettek a Városligeti tavon egy naplementés SUP jógával, Rubesch Linda jógaoktató jóvoltából. Augusztus 23-ig, minden kedden, egy teljesen új élményt tapasztalhasattok meg, méghozzá ingyen. Egy Lidnával készült, korábbi interjúból sok mindent megtudhattok erről a csodálatos és még mindig különleges sportról, ami igazi kikapcsolódást nyújt. 

Mitől más ez a fajta jógaóra, és miért jó? Nem egy teremben, hanem a természetben, a szabad ég alatt a vízen ringva kapcsolódhattok ki. A víz nyugtatóan hat az idegekre, de ha nem csak nézzük, hanem megpróbálunk a felszínen maradni és egy imbolygó deszkán egyensúlyozni, annak kifejezetten jó hatása van az idegrendszerre, oldja a stresszt és erősíti a mélyizmokat.

Egy ászana a SUP deszkán - illusztrációForrás: victoria karlova/Shutterstock

Fejleszti az összpontosítás, a figyelem képességét, javítja az egyensúlyérzéket és rendkívül szórakoztató formája a supozásnak, illetve a jógázásnak.

Ha még mindig lennének kétségeitek, az alábbi LIFE-interjú részletben Rubesh Linda SUP jógaoktató több információt is elárul.

Rubesch Linda sup jógaoktatóForrás: Rubesch Linda

A jógázók gyakran borulnak a deszkákról?
Persze, de én úgy gondolom, hogy az esés is egy ászana, azaz egy gyakorlat. Pont az a célom, hogy minél hamarabb essenek, éppen amiatt, hogy a blokkok feloldódjanak bennük.

Az a hosszú távú cél, hogy egy idő után végig fent maradjanak a deszkán?
Nem tartom ezt célnak. Aki nem esik vízbe, az biztonsági játékot játszik, vagyis nem csinálja igazán azt a gyakorlatot. Én is vízbe esek, és ez nem ciki, nem bűn, nem hiba, hanem része az órának.

Ugyanúgy végeztek ülő-, fekvő- és álló gyakorlatokat, mint a talajon?
Igen, egylábas, fejen állós gyakorlatokat is, de alkalmazkodunk az időjáráshoz, mert ha nagyon fúj a szél, hullámzik a víz, akkor nem lehet egy lábon megállni, mint a matracon.

Hosszú, kitartó gyakorlás után akár még ilyen mozdulatokra is képesek lehetünk, mint LindaForrás: Rubesch Linda

Sup deszkán egyensúlyozni éppen elég nehéz lehet, de a hullámzást hogyan lehet megszokni?Az első 20-30 percben az agy ezt megszokja. Akár nyíltvízen, akár medencében edzünk hideg időszakban, ugyan úgy mozognak a deszkák, plusz még egymásnak is gerjesztjük a hullámokat. Ha pedig valaki csobban, olyankor dominó-effektus szokott fellépni, és mindenki borul.

Gyakorta előfordul izomláz?
Hogyne, és emiatt a fiúk is nagyon élvezik az órákat, hiszen sokkal intenzívebb izommunkát végeznek, mint más jógaórákon. Ugyanakkor nagyon ellazít, éppen a hullámzás miatt. A víz nyugalmat áraszt. Relaxáció után annyira megnyugszik mindenki, hogy szinte alig lehet őket kitessékelni a vízből. Élvezik a kilátást, a ringatózást, a természetet és a napsütést.

Az órák 60 percesek, ráadásul a szükséges eszközöket (ld. SUP deszka) is biztosítják a jógaórán. A programon való részvétel tehát ingyenes, de a helyek limitáltak, és regisztrálni kell, amit ide kattintva tehettek meg. További információkat ide kattintva kaphattok.

(Címlapfotó: Kasefoto/Shutterstock - illusztráció)

Szóljon hozzá
0 hozzászólás
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek