Szürreális megoldással válaszolt az angol Tesco az áruhiányra

Angliában a munkaerőhiány megbénított az ellátási láncok működését, így az élelmiszerek nehezen jutnak el a boltokba. Elsősorban teherautó-vezetőkből van kevés, de nem csak a szállítás jelent gondot. A feldogozóüzemekben nincs, aki csomagolja a termékeket, a gazdaságokban pedig nincs, aki leszedje a terményt. Korábban a tengeri szállítás akadozása is gondot jelentett, ez most enyhült, de a termékeket továbbra sem tudják eljuttatni a kikötőkből az üzletekig - írja az agroinform.hu a theguardian.com cikke alapján.

Ezek itt valódiak - illusztrációForrás: ElasticComputeFarm/pixabay.com

A Guardian beszámolója szerint többek között a Tesco és a Sainsbury is alkalmazza a sajátos megoldást arra, hogy ne az üres polcok látványa fogadja a vásárlókat, így a pultokra a zöldségek és gyümölcsök helyett azok nyomtatott képeit rakták ki.

Mint Bryan Roberts, a Shopfloor Insights kiskereskedelmi elemzője elmondta, a friss árut helyettesítő kartonok csak tavaly kezdtek el felbukkanni, de más helykitöltő taktikákat már régóta alkalmaznak a szupermarketekben, ha valahol túl sok a hely. A húsos hűtőszekrényekbe például ketchupos vagy majonézes palackokat szokás pakolni, míg a széles folyosókat sörösrekeszekkel tagolják, de a nagy plakátok és egyéb látványos marketinganyagok is szolgálhatnak hasonló célt.

 

Ezek is érdekelhetnek