Esőerdőket szel át Mexikó épülő turisztikai vasútvonala

Átadták a környezetvédők által élesen bírált Tren Maya turisztikai vasútvonal első szakaszát Mexikóban.

A maja romváros, Chichén ItzáForrás: AFP/Daniel Slim

Fehérhomokos strandok, történelmi romok és természetvédelmi területek veszik körül a Yucatán-félszigeten át vezető Tren Maya turisztikai vasút vonalát, amely a tervek szerint turisták millióit fogja majd szállítani a maja kultúra emlékeihez. Az építkezés három és fél évvel ezelőtt kezdődött, és most avatták fel az első, Campechét Cancúnnal összekötő szakaszt.

Ha minden a tervek szerint halad, az 1554 kilométer hosszú vasútvonal mind a 34 megállóval együtt már február végére elkészül.

A vasútvonal a Selva Maya esőerdőn vezet keresztül, ahol egykor olyan városokat hozott létre a maja civilizáció, mint Chichén Itzá, Palenque és Calakmul, ezek romjai ma is láthatók.

A régióban élők többsége támogatja a vasúti projektet, mivel új munkahelyeket remélnek tőle nemcsak az építkezés alatt, hanem a turisták odavonzása révén utána is. A környezetvédők azonban megkongatták a vészharangot.

Több ezer hektárnyi esőerdőt vágtak ki, a rendkívül érzékeny terepen folyó vasútépítést Raúl Padilla környezetvédelmi aktivista, barlangkutató is kritizálja. Az áthaladó vonatok a cenotékat, a föld alatti tavakat és az egész föld alatti barlangrendszert veszélyeztetnék. Ehhez jönnének még azok a káros hatások, amelyeket az erdő közepén húzódó vasúti pálya gyakorolna az ökoszisztémára.

Padilla szerint ezek a barlangok és biológiai folyosók nagyon sérülékenyek. A különleges védelem alatt álló, veszélyeztetett fajok közül például a jaguár őshonos ebben a régióban, de mellette majmok és sok más faj, lényegében az összes növény- és állatfaj az érzékeny ökoszisztémához tartozik. A Maya-vonat negatív hatásai miatt az ENSZ is aggodalmát fejezte ki – írja a turizmus.com a tagesschau.de nyomán.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek