Az idei nyár slágere a bérelhető lakóautó lehet

Miközben a járműipar megszenvedi a koronavírust, a lakóautók és lakókocsik szegmense soha nem látott forgalmat produkál. Jelenleg legalább 12 hónapos szállítási határidőkkel kell számolni az új lakóautó-rendeléseknél, és a lakókocsik is csak valamivel érkeznek meg gyorsabban a tulajdonosokhoz – erről hazai piaci szereplők beszéltek a Világgazdaságnak.

Lakóautó vagy lakókocsi? A lakóautó önjáró gépjármű, amelynek belső tere lakhatásra van kialakítva főleg szabadidős célból, ezzel szemben a hasonló felszereltségű lakókocsit utánfutóként vonatják.Forrás: Andrey Armyagov/Shutterstock

"Nincs az a termék, amit ne tudnánk eladni" – fogalmazott a lapnak az egyik forrása, utalva arra, hogy a koronavírus-járvány elleni védekezés részeként leállított turizmus eredményezte helyzetben az utazni vágyó tömegek egy részénél felértékelődött a lakóautók és a lakókocsik kínálta lehetőség. Az üdülésre szánt források ebben a kategóriában csapódtak le, a kereslet berobbant, és jelentős számú új ügyfélkör jelent meg a kereskedőknél.

Miközben a kereslet nagyot ugrott, a gyártók a beszállítói oldalon keletkező anyaghiánytól szenvednek, ami miatt nem tudják kihasználni a rendelkezésre álló termelési kapacitásaikat. Ezért a hosszúra nyúlt várólista lökést adott a használt kategóriának, az azonnal elérhető, néhányéves lakóautókért kiélezett verseny alakult ki.

A lap megkérdezte az elmúlt másfél éves tapasztalatairól hazánk legnagyobb lakóautó-értékesítő és -kölcsönző cégét, a Suwenor Kft.-t is, amelynek értékesítési vezetője, Szabó Gabriella elmondta, hogy júliusban és augusztusban a legnagyobb a kereslet, de az ezen kívüli időszakban is csak nehezen lehet szabad lakóautóhoz vagy lakókocsihoz jutni. A vírus első hulláma lenullázta a bérléseket, amelynek napidíja nettó 20-40 ezer forint, az értékesítés viszont 2020 végére rekordot döntött.

Az új vagy 1-2 éves lakóautók 20 millió forintnál indulnak, míg az új lakókocsikat 6-10 millió forint között árazzák.

Aki (lakó)autóban él, az minden nap máshol láthatja a napfelkeltét: akár egy hegy mögött, akár gy folyó partjánForrás: Ser Borakovskyy/Shutterstock

"Amíg nem tér vissza a biztonságérzet a légiközlekedésben, be kell rendelkeznünk arra, hogy marad a felfokozott érdeklődés. A növekedés üteme lassulhat, de a mostani bázis hosszútávon is megmaradhat. Az biztos, ha nem tör ki a világjárvány, nem következik be ilyen mértékű bővülés. Soha ekkora keresletet nem éltünk meg ezen a piacon" – fogalmazott a lapnak Szabó Gabriella.

Nomád luxus lakóautó a jeled

Korábban itt a Travelón már többször is írtunk kerekeken guruló otthonokról. A lakóautós vagy lakókocsis utazás nagyon izgalmas dolog, és teljesen más életérzés, mint egy hátizsákos kirándulás vagy akár egy motoros túra. Valahol félúton mozog a nomád megoldások és a szállodai pihenés között. Fantasztikus szabadságérzetet ad, hogy a házunkkal bármikor odébb gurulhatunk, de közben a gyerek legnagyobb plüssmacijától kezdve a kedvenc kávésbögrénkig minden nálunk van. 

Ne ragadjunk le a sablonoknál, ilyen is lehet egy lakóautó!Forrás: Poposky/Pixabay

Lehet ez egy hagyományos lakóautó, egy tiny house, amelyben, kicsiben ugyan, de minden benne van, vagy akár egy kerekeken guruló komplett hotelszoba, amelyik házhoz jön, és bedokkol a szállodába. A kulipintyónak is nevezett, pár négyzetméteres életterületet adó mozgalom képviselőiről itt írtunk, míg a mozgó luxusapartmanokról ebben a cikkünkben tudhat meg több érdekességet, köztük azt is, hogy pontosan mi a különbség lakóautó és lakókocsi között. 

 

Ezek is érdekelhetnek