Így változik jövőre a Booking.com

A Booking.com vállalta, hogy megváltoztatja gyakorlatát, és a jövőben az Európai Unió előírásainak megfelelően jeleníti meg honlapján az ajánlatokat, kedvezményeket és az árakat. Az online szállásfoglalási portál a döntést megelőzően egyeztetett az Európai Bizottság és több európai fogyasztóvédelmi szervezet képviselőivel - adja hírül a turizmus.com. A változtatások bevezetése után a fogyasztók könnyebben fogják tudni összehasonlítani az ajánlatokat, összhangban az EU fogyasztóvédelmi előírásaival.

Forrás: StockSnap/pixabay.com

Didier Reynders, a Bizottság igazságügyi és fogyasztóvédelmi jelentéstevője kijelentette: „Az Unió területén működő vállalkozásoknak meg kell felelniük a fogyasztóvédelmi előírásoknak. Létfontosságú, hogy egy olyan piacvezető vállalkozás, mint a Booking is, megfeleljen ezeknek, és ne alkalmazzon a weboldalán olyan manipulatív technikákat, mint a találati sorrendben a szponzoráltság „elhallgatása", a felhasználók szükségtelen időprés alá helyezése vagy az árkedvezmények félreérthető alkalmazása. Az Európai Bizottság és nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok ellenőrizni fogják az összes online utazási platformot, hogy garantálják a tisztességes online környezetet a fogyasztók részére."

A Booking.com a következő változtatások bevezetését vállalta legkésőbb 2020. június 16-tól:

1. Egyértelművé teszi, hogy az olyan kijelentések, mint a „utolsó foglalható szoba" csak a Booking.com-on elérhető kapacitásra vonatkozik.

2. Nem mutat be időben korlátozottan foglalhatónak olyan ajánlatot, amely később is foglalható ugyanolyan áron.

3. Egyértelművé teszi, mi alapján rangsorol, és jelzi, hogy egy adott szálláshely azért kerül előre a listán, mert fizet érte.

4. Egyértelművé teszi, ha egy árösszehasonlítás eltérő körülményekre vonatkozik (pl. dátum), és ezt a különbséget nem árkedvezményként tünteti fel.

5. Garantálja, hogy az árkedvezményként feltüntetett összegek valóban megtakarítást jelentenek, pl. a sztenderd tarifákhoz képest.

6. Feltünteti a fogyasztó által fizetendő teljes árat, az összes kötelező díjjal, illetékkel együtt, egyértelmű és átlátható módon.

7. A telt házas szálláshelyeket olyan helyen jeleníti meg a találati listán, ahol az a keresési kritériumokkal összhangban van.

8. Egyértelműen jelzi, hogy egy szálláshelyet magánszemély vagy professzionális cég üzemeltet.

A Booking.com döntése nem független attól, hogy 2020 január 17-től életbe lép az Európai Unióban az új fogyasztóvédelmi szabályozás, amely olyan területekre is fókuszál, mint a rövid idejű törvénysértés és a félrevezető reklámkampányok. Az új rendszerben könnyebb lesz az egyes országok fogyasztóvédelmi hatóságai közötti együttműködés, különösen a félrevezető online gyakorlatokkal kapcsolatban.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek