Indiai iskolások fedeztek fel egy aszteroidát, amely egyenesen a Föld felé tart

Az újonnan feldedezett aszteroida jelenleg a Mars közelében van, és pályája várhatóan körülbelül egymillió év múlva keresztezi a Föld pályáját – jelentette ki a SPACE India, az a magániskola, ahol a két 14 éves lány tanul.

A tudósok, ahogy a két diák is, ilyen hatalmas teleszkópokkal figyelik az éjszakai égboltot - illusztrációForrás: Pierluigi D'Amelio/Pixabay

"Várom már, hogy végre elnevezhessük az aszteroidát" – nyilatkozta az egyik tudóspalánta, Vaidehi Vekariya, aki hozzátette, hogy űrhajós akar majd lenni. Az aszteroidát, amelyet jelenleg HLV2514-nek hívnak, csak azután lehet hivatalosan átkeresztelni, miután a NASA is megerősítette, hogy helyesen mérték az égitest pályáját – mondta a SPACE India szóvivője. A másik diák, Radhika Lakhani, arról mesélt, hogy keményen tanul. "Még tévénk sincs otthon, így kizárólag a tanulmányaimra tudok koncentrálni."

Az aszteroidák és üstökösök potenciális veszélyt jelenthetnek a Földre, és a tudósok évente több ezret felfedeznek fel belőlük.

2013-ban egy Eiffel-toronynál is nehezebb aszteroida csapódott be Oroszország középső részén, és több mint 1000 embert sérült meg az ütközés erejétől.

A két lány a nyugat-indiai Surat városából származik, és egy aszteroidakereső program részeként felfedezték az objektumot, amelyet a SPACE India, valamint a NASA-hoz kapcsolódó tudósok csoportja, az IASC folytatott. Az IASC igazgatója, J. Patrick Miller megerősítette a felfedezést.

A lányok speciális szoftverekkel elemezték a Hawaii Pan-STARRS távcsövével készített képeket, és júniusban fedezték fel az aszteroidát.

Az intézet a néhány magán-űroktatási kezdeményezés közé tartozik Indiában, egy olyan országban, amely az alacsony költségű Hold- és Mars-missziók technológiáján dolgozik – írja a World Economic Forum.

Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Az oldalról ajánljuk!