Kiderült, mennyibe fog kerülni az új Bubi

Bár a megújuló közbringarendszer végső tesztjei még zajlanak, azt már most tudni lehet, hogyan néz ki a MOL Bubi új tarifarendszere. A rendszeres használóknak egyértelműen bérletet érdemes vásárolniuk, amely 50%-kal lett olcsóbb, mint korábban volt - derül ki a BKK közleményéből.

Bubi bicikliForrás: BKK/Nyirő Simon

A havi bérlet 500 Ft-ba, az éves bérlet pedig 5000 Ft-ba kerül. Az eddigiekhez hasonlóan érvényes bérlettel a bringák használatának első 30 perce korlátlan alkalommal díjmentes, ha viszont valaki több mint fél óráig használja folyamatosan a biciklit, a 30. perc után 20 forintot kell fizetnie percenként.

Az elmúlt évek felmérései szerint kevesen vannak azok, akik több mint fél órán át bicikliznek a MOL Bubival, az utazások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra. Éves bérlet választása esetén pedig havonta alig több mint 400 Ft-ot kell fizetniük.

Az alkalmi felhasználóknak egyszeri, 100 forintos bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetniük a legelső használatkor, amely az első utazásnál felhasználható. A bankkártya-regisztrációs díjat a következő használatkor már nem kell kifizetni. Bérlés után minden megkezdett percért 20 forint használati díjat számol a rendszer. Aki 25 percnél több ideig szeretne tekerni az almazöld kerékpárokon, annak érdemes inkább 500 forintért havi bérletet vásárolnia.

További változás, hogy míg a korábbi díjstruktúrában túlhasználat esetén minden megkezdett, díjköteles 30 perces időszakért 500 forintot kellett fizetni, ami 3 óra után 1000 forint/félórára emelkedett, az új tarifarendszerben ez is kedvezőbbé vált: a jövőben percalapú számlálás mellett csak 20 forint/perc díjat kell fizetnie az ügyfeleknek túlhasználat esetén. Azaz például egy 34 perces bringázás 500 forint helyett 80 forintba kerül.

Forrás: BKK/Nyirő Simon

Lépések történtek a visszaélések csökkentése érdekében is: korábban egy regisztrációval további 3 biciklit is fel lehetett venni a gyűjtőállomásokon, amellyel sajnos többen visszaéltek. Bár ez a lehetőség továbbra is megmarad, azonban a plusz kerékpárokra a bérletkedvezmény már nem vonatkozik, azaz 20 forint/perc használati díjat számol fel érte a rendszer. Érdemesebb lesz inkább minden biciklihez külön regisztrálni.

Hét évvel a fővárosi közbringarendszer indulása után nem csak a MOL Bubi tarifarendszere, hanem a teljes szolgáltatás is megújul. A kerékpár a defekttűrő, fújt gumiknak és a kisebb súlyának köszönhetően könnyebben tekerhető és jelentősen jobban gurul az elődjénél. Az új applikációban minden ügyet könnyen el lehet intézni, többé nincs szükség személyes ügyintézésre, emellett a honlap is megújul. Az okoslakattal egyszerűbb a kerékpárok lezárása, a magasabb kerekek miatt pedig a dokkolás is könnyű. A kerékpárok új csengőt és praktikus mobiltartót kaptak, az átalakított vázon és a könnyebben állítható nyeregmagassággal a legmagasabbak is kényelmesen kerékpározhatnak. Jelenleg a rendszer végső tesztelése zajlik, immár kizárólag ennek eredményei határozzák meg, hogy pontosan mikor térhet vissza a Bubi.

 

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek