Kiderült, merre tartanak a repülőjegyárak 2024-ben

2024-ben várhatóan véget ér a Covid után tapasztalt gyors növekedés a légiközlekedésben, és stabilizálódnak a jegyárak, áll a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) decemberi jelentésében.

Forrás: Shutterstock/Andrii Medvediuk

A IATA előrejelzése szerint idén helyreáll a globális repülési kapacitás: a mintegy 40 millió járat rekordszámú, 4,7 milliárd embert szállít majd. Összehasonlításképp: 2019-ben 38,9 millió járat indult, és 4,5 milliárd fő utazott repülővel.

Az Amex GBT Consulting szerint a szabadidős utazások iránti kereslet enyhülésével és a „bosszú utazások" korszakának végével a kereslet és a kínálat egyensúlyba kerül, ami segít stabilizálni az árakat 2024-ben.

Az FCM Consulting 3–7%-os emelkedést jósol a globális repülőjegyárak árakban. A légitársaságok magas üzemanyagköltségekkel küzdenek, és a fenntarthatóság érdekében tett változtatások, a flottafrissítések is extra költségeket jelentenek, áll az elemzésükben.

Számos más jelentés azonban arra számít, hogy a repülőjegyárak inkább mérséklődni fognak.

A BCD Travel utazásszervező cég szerint jövőre csökkenni fognak a globális viteldíjak, de csak kis mértékben, kevesebb, mint 1%-kal 2023-hoz képest. Az Ázsiába, valamint onnan induló repülőjegyek esetében nagyobb esés jósolható, a turista osztályon 4%, az első osztályon 3%.

Az Amex GBT azonban arra számít, hogy 2024-ben csak a nemzetközi repülőjegyárak csökkennek, különösen az Észak-Amerika és Ázsia közötti járatok esetében. A regionális viteldíjak szerintük változatlanok maradnak, vagy enyhén emelkednek.

A Hopper utazási vállalat a viteldíjak csökkenésére számít az az Egyesült Államokban, legalábbis az első hat hónapban.

John Grant, az OAG utazási adatszolgáltató cég vezető elemzője azonban úgy véli, hogy az utasoknak alapvetően nem kell sok változásra számítaniuk 2024-ben.

Folytatódik a status quo, a viteldíjak csak kisebb mértékben ingadoznak majd" – mondta. Bár a jegyárak enyhe csökkenését tapasztalhatjuk, a szezonon kívüli kereslet alábbhagyásával, a magas működési költségekkel, a megemelkedett fizetésekkel és olajárakkal stb. nem valószínű, hogy sok változást fogunk látni, tette hozzá.

Forrás: CNBC

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek