A Ryanair közel 50 000 forintra bírságolt meg egy idős házaspárt a rossz beszállókártyáik miatt

Egy idős házaspár megrémült, amiért a Ryanair 110 fontot számolt fel az új beszállókártyákért, miután tévedésből rossz jegyeket nyomtattak ki - adta hírül a TheGuardian. A 79 éves Ruthnak és a 80 éves Peter Jaffe-nek 110 fontos (közel 50 000 Ft) bírságot kellett fizetnie, miután véletlenül a visszaútra szóló beszállókártyájukat nyomtatták ki egy franciaországi járatra.

Ryanair becsekkolás a reptérenForrás: Shutterstock/Cineberg

 

Az eszement bírság nem csak őket, hanem a közösségi médiát is felzaklatta. Több utas is panaszkodott a fapados légitársaság díjai miatt.

A házaspár a stanstedi repülőtérről a franciaországi Bergeracba repült. Már az utazás előtt azt mondták, hogy nagyon zavarosnak találták a Ryanair weboldalát, de úgy hitték, hogy a megfelelő jegyeket nyomtatták ki. A hiba akkor vált nyilvánvalóvá, amikor megérkeztek a repülőtérre és közölték velük, hogy a Ryanair pultjánál beszállókártyát kell kérniük, amiért személyenként 55 fontot számolnak fel.

A házaspár hozzátette, hogy mivel a férj már nagyon idős és nehezen mozog, felesége pedig nagyon ideges és zaklatott volt a megpróbáltatások miatt, ezért nem volt más választásuk, mint fizetni. Az incidens arra késztette a lányukat, hogy vasárnap a közösségi médiában írja le szülei tapasztalatait. Elmondása szerint az idős házaspár külön díjat is fizetett azért, hogy egymás mellett ülhessenek a gépen, de ez nem történt meg.

Martyn James fogyasztói jogi szakértő azt mondta, hogy igazságtalan embereket büntetni egy ártatlan tévedésért. Elmondta, hogy az idős emberek nehezen tudják megoldani az ilyen jellegű problémákat, és az ilyen esetekben sajnos a légitársaságok sem garantálják a kártérítést. A légitársaságok már évek óta megszüntették az ingyenes szolgáltatásokat, és szinte mindenért díjat számítanak fel. 

Ryanair online beszállókártyaForrás: Shutterstock/Delbo Andrea

A Ryanair közleményét adott ki, miszerint a vádak összhangban vannak a légitársaság politikájával: „Minden Ryanair utas vállalja, hogy online becsekkol, mielőtt megérkezik az indulási repülőtérre, és minden utasnak e-mailt/SMS-t küldünk, amelyben emlékeztetjük őket, hogy ezt 24 órával indulás előtt tegyék meg. Sajnáljuk, hogy ezek az utasok figyelmen kívül hagyták e-mailes emlékeztetőjüket, és nem tudtak online becsekkolni." - írták.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek