Szerencsésen túlélte az utat a futóműaknában megbúvó potyautas

    Szerencséjére csak kihűléses tünetekkel vészelte át az utat az a 16 éves fiú, akit a maastrichti repülőtéren találtak meg egy Londonból érkező áruszállító repülőgép futóműaknájában. Egy holland szaklap, a Luchvaart Nieuws szerint a hivatalos tájékoztatás először nagyon szűkszavúan csak annyit árult el, hogy a múlt héten egy potyautas került elő a London-Stanstedről érkező egyik áruszállító repülőgép futóműaknájából. A kihűlést leszámítva komolyabb sérülés nem érte, kórházba vitték.

    A Turkish Airlines gépei az Atatürk nemzetközi repülőtérenForrás: Milan Suvajac/Wikipedia

    Az később derült ki, hogy egy 16 éves, kenyai fiatalról van szó, de azt még nem tudják, miként juthatott fel a repülőgépre. Radaradatok alapján a holland szaklap kiderítette, hogy a fiatal fiú a Turkish Airlines TK 6305-ös cargo-járatát teljesítő, TC-JCI lajstromjelű Airbus A330-200F áruszállító repülőgépen érkezett a holland városba. A gép Isztambulból Stanstedre, majd onnan Maastrichtba repült, az egyelőre nem világos, hogy a török főváros repülőterén vagy a London-környéki légikikötőben mászott fel a gépre a fiatal.

    A futóműaknában tartózkodni több szempontból is életveszélyes.

    A kialakításából adódóan általában nincs benne túl sok hely, jól kell helyezkedni ahhoz, hogy a futómű a behúzáskor ne nyomja agyon a potyautast. A másik, hogy 8 ezer láb (mintegy 2500 méter) magasság fölött kihűléssel kell számolni, a járat viszont a Flightradar szerint 19 ezer láb (majdnem 6000 méter) magasságban repült. Ezen a magasságon ráadásul a levegő rendkívül ritka, a futóműaknában nincsenek olyan körülmények, amelyek kedveznének az emberi szervezet, különösen az agy működésének.

    Az itt tartózkodó ember pár perc alatt hypoxiás, azaz oxigénhiányos állapotba kerülhet, és elveszítheti az eszméletét, akár bele is halhat. A futóműaknában tartózkodó, a repülés közben öntudatlan állapotba kerülő potyautasok sok esetben a leszállást megelőző, pár ezer lábon végrehajtott futóműnyitáskor, vagy a földetéréskor nagy sebességnél kizuhannak a repülőgépből, és ez végez velük, ha nem haltak meg a kihűlés vagy az oxigénhiány következtében – írja az airportal.hu.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!