Kisebb lábtér: tovább fapadosodik a British Airways

    A British Airways folytatja a diszkontosodási projektjét: átrendezi a keskeny- és szélestörzsű flotta kabinját is, az A320-asokon fapados méretű lábteret kínálnak majd.

    A légitársaság Boarding Area nevű szaklap információi szerint arra készül, hogy a hosszútávú járatokat teljesítő Boeing 777-200-asok közül 25-öt több székkel lát el, írja az airportal.hu. 280 helyett 332 ülés lesz a fedélzeten.

    Ebből a szempontból a brit fuvarozó kilóg a sorból, mivel a triplahetesek kabinjában soronként 9 szék volt 3-3-3-as konfigurációval, most viszont áttérnek a hagyományosabb 3-4-3 felállásra, vagyis a középső sorban eggyel több szék lesz a turista osztályon.

    Fotó: Doumenjou Alexandre - Exmcompany / British Airways

     De nem csak ez lesz az egyetlen változás: a business osztályon 40-ről 32-re csökkentik a székek számát a premium economy javára, ahol 24-ről 48-ra emelkedik az ülésszám, a turista osztályon pedig 216 helyett 252 ülés fogadja majd az utasokat.

    Az átalakításokat 2018 elején kezdik meg és főként azokat a 777-eseket érinti, amelyek a gatwicki bázisról teljesítenek járatokat.

    Ez a trend

    Az Airbus A320-as és A321-es típusokat is sűrűbben székezik be a jövőben, ezzel javítva az egy székre jutó kiadásokat. Az A320-asokat 2017 telétől a jelenlegi 168 székes helyett 180 székes kabinberendezéssel látják el, míg 2018 nyarától az A321-eseken a mostani 205 szék helyett már 218 lesz.

    A Seatguru szerint az easyJet is ugyanilyen konfigurációval repül, ezek a diszkont légitársaságok 29-30 hüvelykes (73-76 centiméteres) széktávolságot biztosítanak.

    A British új A321-székezéséhez legközelebb álló Aer Lingus a 218 székes berendezéssel 31-32 hüvelyk széktávolságot ajánl.

    A blog megjegyezte, hogy az egész arról szól, hogy a British Airways ahelyett, hogy megkülönböztetné magát a versenytársaktól, inkább beáll a sorba és most a long haul-low cost modellt követő Norvegiannel versenyez.

    Mindez csak a folytatása annak a költségcsökkentő programnak, amelynek részeként a brit légitársaság szeptembertől megszüntette rövid távú járatain az ingyenes főételt, ehelyett csak ropogtatni valót adnak. A hosszútávú járatokon is kajamegvonással büntetnek, mindössze egy szelet csokit adtak az utasoknak.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!