Ajándékok az outdoor programok szerelmeseinek

Amikor valaki egy hobbi nagy rajongója, adja magát az ötlet, hogy ahhoz kapcsolódó ajándékot vegyünk neki karácsonyra. Csakhogy könnyen melléfoghatunk, ha nem értünk a témához. Így van ez az outdoor sportoknál is. Ezért most igyekeztünk olyan ajándékötleteket összeválogatni, amelyek vagy fogyóeszközök, vagy újdonságok, vagy olyanok, amelyek minden helyzetben jól jöhetnek. Ezekkel nem tévedhetünk nagyot.

Lehet, hogy sok túrázónak már önmagában az is felért egy karácsonyi ajándékkal, hogy idén végre összeért a három kéktúrás útvonal, és létrejött egy Európában is egyedülálló, 2550 kilométeres túraútvonal Kékkör néven. Azonban akad még bőven olyan ajándék, amit be tud majd csomagolni is. Bár egy hordozható kapszulahotel gazdag, praktikus ajándék lehet, de mivel nem fér el a fa alatt, ezért mondunk más ötleteket. Árban a legmagasabbtól indulunk az egyre barátibb árazású termékek felé.

Mobil fészek pároknak

Bár a Cacoon, amely egy függőágy és egy sátor szerelemgyereke is lehetne, karácsony után még egy ideig valószínűleg a dobozában marad és vár az első bevetésére, tavasztól őszig hálával gondolnak majd önre a megajándékozottak. Ezt felfüggeszthetik akár otthon a kertben, de ha úton vannak, kényelmesen elférnek a hintázó menedékben ketten is. Az ötletet ugyanis egy mexikói madárfészek adta az alkotóknak. A különleges dizájnnak persze megkérik az árát: online 489 dollártól rendelhető.

Galéria: Ajándékok az outdoor programok szerelmeseinekFotó: Cacoon

Összehajtható mosógép hosszabb utakhoz

Ha hosszabb túrára indulunk, annyi mindennek kell hely a csomagban, hogy végül a ruhákból fogunk szelektálni. Így viszont gyakrabban kell mosnunk. Hiszen attól, hogy a természetben vagyunk, még nem szeretnénk, ha állatira bűzlenénk is. Már csak ezért is tűnik ötletes fejlesztésnek ez a 180 grammos, összehajtogatható „mosógép" – amely a régi mosófák működési elvét használva kevesebb vízzel mossa ki a ruháinkat pont úgy, mintha egy mosdókagylóban próbálnánk ugyanezt megtenni. Most 50 dolláros áron rendelhető az Amazonról.

Galéria: Ajándékok az outdoor programok szerelmeseinekFotó: Scrubba

Azoknak, akik hidegben sem adják fel

Amikor Izland felfedezésére indultunk ősszel, mi is írtunk a hideg, esős túrázásoknál szükséges megfelelő technikai öltözet fontosságáról. Ha az ön családtagjai között is van olyan, akit a rossz idő sosem tart vissza a kirándulástól, akkor egy jó minőségű aláöltözővel biztosan nagy örömet tud majd szerezni neki. Idén kedvenceink lettek a Helly Hansen színes aláöltözői, amelyek különböző szuper mintákkal 11 990 forinttól kaphatók.

Galéria: Ajándékok az outdoor programok szerelmeseinekFotó: Helly Hansen

Koffeinfüggőknek

Azoknak pedig, akik egy kiránduláson sem szívesen isszák meg az instant kávékat, praktikus megoldás lehet az alábbi lapos, korong formára összecsukható filteres kávéfőző. Ezt szinte bármilyen, de legalább 6,35 cm átmérőjű, pohárra rá lehet illeszteni. Ára 13 dollár.

Galéria: Ajándékok az outdoor programok szerelmeseinekFotó: GSI Outdoors

Minden helyzetre felkészülőknek

Habár ugyanazzal az eszközzel enni és csavarozni még outdoor programon sem az ember álma, vészhelyzetben jól jöhet egy kompakt ajándék, amely kanál, villa, csavarhúzó és még egy sor vészmegoldási eszköz egyben. Nyolc dollárért például itt rendelhető. De hasonló termékeket több túra- és military üzletben is könnyen talál. Ezért érdemes előbb ott körülnézni, nehogy többe kerüljön a postaköltség, mint maga az ajándék!