3 belföldi hosszú hétvége városban és hegyen

Veszprémben szuper gasztroélmények, Zircen felújított apátság, a Bakonyban idilli ménesbirtok és egy kellemesen fárasztó körtúra várja a turistákat. De Miskolc, vagy éppen Gyöngyös is ideális bázis lehet, ha várost nézni és túrázni is szeretnénk egyetlen hétvége alatt.

Ahogyan már korábban is írtuk, szeretjük a változatosságot: ha útnak indulunk, nem elégszünk meg csak a városnézéssel, csak a láblógatással a wellness-részlegen, vagy csak a kirándulással. A legjobb, ha mindenre jut idő. Három olyan belföldi célpontot mutatunk, ahol a különböző programtípusok tökéletesen kiegészítik egymást. Az elmúlt években ezeket teszteltük is, így garantáljuk, hogy minden program belefér egy háromnapos hosszú hétvégébe. Még akkor is, ha autó nélkül indulnak útnak a fővárosból, ugyanis tömegközlekedéssel is könnyedén abszolválhatók – mi is így jártuk be őket.

Mediterrán hangulatú óváros, arborétum és ménesbirtok

Város(ok): Zirc és Veszprém

Kirándulás: Bakony, Kőris-hegy

Az ideális hosszú hétvége: Ha Budapestről indulnak, érdemes minél korábban felpattanni a Népligetnél egy Veszprém felé robogó buszra, és a délelőttöt a vár hangulatos utcáin lődörögve tölteni. Szent István király és Gizella királyné szobránál ért minket a meglepetés: rég nem jártunk erre, és nem tudtuk, milyen szépen felújították a völgyben található városrészt.

Egy szuper hely a völgyben: Fricska Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

Lelkesen le is sétáltunk a lépcsőkön, és nem csalódtunk, közelről is nagyon takaros lett a kábé két éve megújult Veszprémvölgy. A patak partján, színes babzsák fotelekkel, odabent nagyvárosi kocsmahangulattal csábító Fricska Bisztrónál ittunk is egy jó fröccsöt, ebédelni pedig csak azért nem maradtunk, mert a Chianti Étterembe volt foglalásunk.

Húsz perc alatt át is értünk innen a nyugodt, családi házas övezetben található olasz étterembe. A 2015-ös Gault Millau kalauz 13 ponttal, egy szakácssapkával díjazta a konyha teljesítményét, nem véletlenül. Udvarias, profi, mégis barátságos kiszolgálás, remek borválaszték és mennyei ízek jellemzik a helyet. A konyha apró üdvözletétől a bakonyi hallevesen át a spenótos-bélszínes szélesmetéltig mindennel nagyon meg voltunk elégedve. Desszert már nem fért belénk, de még biztosan jövünk, és pótoljuk.

Szélesmetélt, bélszín, spenót a Chianti étteremben Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

Innen a veszprémi buszpályaudvarra vezetett utunk, ahonnan húsz perc alatt már Zircen is voltunk. Itt már várt minket a Szépalma hotel transzferbusza, így nemsokára már a szobánkban szusszanhattunk egyet. (A hotelről most hosszabban nem írnánk, korábban itt és itt mutattuk be részletesen a helyet.) Késődélután egy nagyot sétáltunk a gyönyörűen gondozott birtokon, majd a kis tóra néző teraszon borozva zártuk a napot.

A második napot a kirándulásra és a wellnessre szántuk: reggeli után a közeli Kőris-hegyre kirándultunk. A tetején található fehér gömböt formázó radarállomás miatt eltéveszthetetlen, melyik az. Ráadásul, a nagyjából 12 kilométeres körtúra nagy része az országos kék túrát követi, nem bonyolult rátalálni az irányra.

Idill Szépalmapusztán Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

Mi egyébként a Szép kilátás blog leírására támaszkodtunk, sok szeretettel ajánljuk önöknek is. A túrára érdemes magunkkal vizet vinni, illetve a meredekebb szakaszok és kidőlt fák miatt kényelmes, bokát szorosan tartó túrabakancsot húzzanak fel hozzá. Három órával később már megint a Szépalma teraszán fröccsöztünk, a délutánt pedig az aprócska wellness részlegen szaunázással, jakuzzizással töltöttük.

A harmadik napon, hazautazás előtt megnéztük magunknak Zircet a felújított ciszterci apátsággal, történelmi könyvtárral és arborétummal. Előbbiben nagyon tetszett, hogy az idegenvezetést tartó szerzetes úgy mesélt szórakoztatóan a templomról, hogy egyáltalán nem tartotta magától értetődőnek, hogy mindenki tisztában lenne az adott szentek cselekedeteivel, vagy hogy a látogatók egyáltalán hívők lennének.

A történelmi könyvtárat is érdemes megnézni, a kiállított könyvrégiségek és a díszes belső tér miatt. Az arborétum pedig még mindig egy kellemes hely, az éppen nagy mennyiségben virágzó medvehagyma különösen érdekessé tette a látványt.

Arborétum, Zirc Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

Az apátsággal szemben található Rákóczi téri buszállomásról közvetlen buszok indulnak Budapestre, így hazajutni sem bonyolult a hétvége zárásaként.

A vártól a palotán át a pisztrángokig

Város: Miskolc

Kirándulás: Bükk, Lillafüred, Pisztrángtelep

Az ideális hosszú hétvége: A legjobb hazai hosszú hétvégés célpontokat sorolva viszonylag kevesen vágnák rá egyből, hogy Miskolcnál ideálisabb helyet el sem tudnak képzelni. De ha belegondolunk, mennyi minden van a környéken a diósgyőri vártól Lillafüreden át a miskolctapolcai barlangfürdőig, máris egyértelművé válik, miért érdemes a következő kiruccanást Miskolcra tervezni.

Erzsébet tér, Miskolc Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: Kupcsik Sarolta / Miskolc TDM

Két éve, amikor itt jártunk, Lillafüredre tettük bázisunkat. Akkor is kellemes volt, – pedig éppen akkor zajlottak a nagy felújítási munkálatok – most pedig még jobb lehet. Hiszen megújult a híres függőkert, és az idei nyári szezonra elkészül a libegő is. A libegő 1000 méter hosszan szállítja majd az utasokat a 606 méteres Jávorhegyre, az utazási idő 11 perc lesz.

Az első napot ezért érdemes a környék felfedezésére, és ha a Palotaszállóban szállnak meg, a toronyból nyíló kilátásra, a wellness-részleg kipróbálására, és egy jó masszázsra szánni – azóta sem masszírozták meg olyan jól a hátamat, mint itt két éve.

Palotaszálló, Lillafüred Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

A második nap a városnézésé: reggeli után irány a felújított diósgyőri vár, majd tovább villamosozhatunk a szintén folyamatosan szépülő belváros felé. Ha van kedvük, nézzenek meg egy érdekes kiállítást – például a többmillió éves mocsárciprusokat rejtő Pannon-tenger múzeumát.

Vagy éppen buszozzanak el Miskolctapolcára, az egyedülálló hangulatú barlangfürdőbe. Hogy itt is adjunk egy gasztrotippet: Miskolcra visszatérve a kézműves sörök rajngói a zip's brewhouse-ba tegyenek mindenképp egy látogatást.

Színes csónakok a Hámori-tó partján Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

A harmadik nap délelőttjén még az Ómassa felé eső pisztrángtelepet érdemes felkeresni, így a konkrét kirándulás élménye is megvan, és egyúttal a finom ebédet is letudhatjuk. Ha visszafelé kisvonatra szállunk, tökéletesen kimaxoltuk, amit a környék adhatott.

Kincstártól az ország legmagasabb pontjáig

Város: Gyöngyös

Kirándulás: Mátra, Sástó, Kékestető, Sárhegy

Az ideális hosszú hétvége: A Mátra közelsége miatt régóta nagy kedvencünk, nemrégiben pedig azt is felfedeztük, hogy Gyöngyös is többet érdemel annál, mint hogy csak átutazzunk rajta. Hangulatos főtér, kalandos történelmű Ferences rendház és könyvtár, gazdag kincstár, érdekes Mátra Múzeum várja itt a látogatókat.

Mátra múzeum, Gyöngyös Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

Az első napot érdemes hát a Mátra kapujára, Gyöngyösre szánni, és csak este elfoglalni a szálláshelyünket. A Mátraházához tartozó Ózon Residence és Lifestyle Hotel szolgáltatásait itt hasonlítottuk össze. Röviden: mindkettő szuperjó hely, válassza azt, amelyik éppen olcsóbb.

Kirándulóutak a Mátrában Galéria: Belföldi hosszú hétvége kirándulással és városnézésselFotó: mimi / Travelo

A második napon reggeli után vérmérséklettől függően induljunk kisebb vagy nagyobb túrára – ezekről ide kattintva olvashat tovább. A délutánt pedig töltse a wellness részlegben, fáradt tagjait kényeztetve. A hosszú hétvége méltó lezárása lehet, ha búcsúzóul megsimogatja a kistigriseket a gyöngyösi magánállatkertben, majd egy finom ebéddel búcsúzik a környéktől a Kékes Étteremben a főtéren.

Várja a napfényes Szeged!
Szeged az ország egyik leghangulatosabb, legváltozatosabb városa. Mi teszi vonzóvá? A belváros szecessziós és eklektikus épületei, mediterrán teraszai, nyüzsgő forgataga. Továbbá a szabadtéri rendezvények, fesztiválok széles választéka, aszegedihalászlé, a Tisza nyújtotta kikapcsolódási lehetőségek, nemzetközi sportesemények és a napfény, a napsütéses órák száma itt eléri a 2200 óra/évet. Kipróbálná?