Elkészült Laosz első vasútvonala

Az első laoszi vasútvonal, amely a fővárost, Vientiánt köti össze Kunming dél-kínai nagyvárossal, a kínaiak építették. A teljes villamosított vasútvonal 1035 kilométeren halad, melynek laoszi szakasza buján 414 kilométer hosszú, és zöldellő hegyek, illetve dombok között halad végig. A vonalon 75 alagutat és 167 hidat építettek az öt éve kezdődött beruházás során - olvasható az MTI hírében.

Forrás: AFP/Xinhua News Agency / Hu Chao

A 7,2 millió lakosú kommunista országban eddig mindössze négy kilométernyi vasúti vágány létezett.
Az 5,9 milliárd dollárból, főleg kínai hitelből létesült vasutat a kínai sajtóban nagysebességű vonalként írják le, de az elegáns, kínai gyártmányú piros-kék-fehér szupervonatok, amelyek odahaza 320 kilométeres sebességgel száguldnak, Laoszban csak 160 kilométeres sebességgel haladnak.

A gyorsan fejlődő, de még mindig szegény délkelet-ázsiai ország első vasútját december 2-án, egy buddhista ceremónia során áldották meg, Phankham Viphavanh miniszterelnök hétszer kongatott meg egy gongot, hogy az szerencsét hozzon az új vasútnak.

A kínai-laoszi "szupervasúton" 10 óra alatt lehet eljutni Kunmingból Vientiánba, de a koronavírus-járvány miatt elrendelt utazási korlátozások ideje alatt csak tehervonatok közlekednek rajta. Az első szerelvény pénteken délután indult el Kínába a laoszi fővárosból, főleg egy kínai-laoszi vegyesvállalat által kitermelt műtrágya-alapanyagokkal és gumiipari termékekkel megrakott vagonokkal.

Forrás: AFP/Xinhua News Agency /Wang Guansen

Kína tervei szerint az "új selyemút" részét képező vasútvonalat Thaiföldön és Szingapúron át meghosszabbítják egészen Szingapúrig. Kínai kivitelezők már építik a Bangkok és a laoszi határon fekvő Nong Khai közti nagysebességű vasutat, amely 2028-ra készülhet el a tervek szerint.

A Laoszban mindössze 21 állomással rendelkező vasút azért épült, hogy Kína gyorsan elérhessen külföldi kikötőket. Ahhoz, hogy a laoszi földművesek eljuttathassák termékeiket a piacokra, több megállóra lenne szükség - nyilatkozta az AP-nek Scott Morris, a washingtoni Center for Global Development munkatársa. Szerinte vitathatatlanok a vasútvonal előnyei Kína és talán más országok számára is, de "nehéz megállapítani, mi is pontosan a gazdasági haszna Laosz számára".

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek