Az uniós helyreállítási alap nyújtotta lehetőséget kihasználva alagúttal kötné össze Szicíliát és az olasz szárazföldet az olasz kormány, mivel a híd, amit már az ókor óta terveznek, úgy tűnik sosem fog megvalósulni. Az alagúthoz kapcsolódva kiépítenék Dél-Olaszországban és Szicíliában is a nagysebességű vasúti hálózatot, amely jelenleg Salernónál végetér. Ez azért fontos, mert Palermo, mely Olaszország ötödik legnagyobb városa az egyetlen, amely nem érhető el nagysebességű vonattal az országon belül.
![](http://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/2008/20200812messinaitaly.jpg?w=800&h=534&t=5)
Az ókor óta dédelgetik azt a tervet Itáliában, hogy a szicíliai Messinát híddal kössék össze a szárazföldön fekvő Reggio Calabriával - olvasható az MTI hírében. Bár legszűkebb pontján mindössze 3,1 kilométeres a Messinai-szoros, a tenger mélysége eléri a 250 métert, erősek az áramlatok, és újabban környezetvédelmi és megtérülési aggályok is felmerültek; ez pedig határozottan megnehezíti a hídépítést.
Paolo Conte miniszterelnök augusztus 10-én, egy interjúban vetette fel, hogy híd helyett környezeti ártalmat nem okozó alagúttal köthetnék össze az olasz csizmát és Szicíliát, hasonlóan a Németország és Dánia között épülő alagúthoz. A gigaberuházáshoz 2017-ben már készült egy alagútterv, amit most újra elővehetnének.