Bécs mesterséges intelligenciával és macskákkal reklámozza magát

Bécs turisztikai kampányai aktuális kérdéseket feszegető meghökkentő ötleteikkel mindig is kitűntek a megszokott utazásra buzdító üzenetek közül. Ezúttal a mesterséges intelligenciát és a népszerű macskás kontenteket hívták segítségül önmaguk reklámozásához.

A korábbi kampányok közül kiemelkedett például a 2017-es, amely azt kérdőjelezte meg, hogy Egon Schiele aktfestményei még mindig provokatívnak hatnak-e, a 2018-as "Unhashtag Vienna" című pedig arra buzdított, hogy fotózzunk kevesebbet, és legyünk nyitottak a jelen pillanatra. 2019-ben a látnivalókról megjelent negatív kommentekkel népszerűsítette a várost, a legfigyelemfelkeltőbb mind közül pedig a 2021-es volt, amikor a pornográf tartalmakat kínáló OnlyFans-re töltötték fel híres művészek provokatívnak számító alkotásait, amelyek gyakran estek áldozatul a közösségi oldalak 18+-os tartalom miatti cenzúrájának. Az előfizetők így cenzúra nélkül láthatták például Egon Schiele, Richard Gerstl, Koloman Moser vagy Amedeo Modigliani műveit - amelyek egyébként bárki számára szabadon hozzáférhetőek a városban.

A turisztikai hivatal ezúttal macskás kontenttel és mesterséges intelligenciával hívja fel májusban az Egyesült Államok keleti partján és Torontóban élők figyelmét Bécsre.

A kampányban mesterséges intelligencia segítségével macskákra cserélték például Klimt A Csók, Egon Schiele Önarckép földicseresznyével című művén az emberi alakokat, de macskásították Bruegel Bábel tornya építése című művét is.

A különleges plakátok májusban láthatók a New York-i Times Square-en, Manhattan népszerű városrészein, Chicagóban, a Millenium Parknál és Washington metróállomásain. Az UnArtificial Art kampány üzenete, hogy a mesterséges intelligencia mögött mindig eredeti alkotások bújnak meg, amelyek – jelen esetben – Bécsben láthatóak. Ráadásul a személyes élményeket semmi sem pótolhatja.

Bécs tuirsztikai kampányForrás: Vienna Tourist Board

Mivel az Egyesült Államok Bécs egyik fontos turisztikai piaca, az osztrák főváros idén plusz egymillió eurót fordít az osztrák főváros amerikai népszerűsítésére – írja a City of Vienna budapesti irodája.

Forrás: turizmus.com

 

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek