Pornográf tartalmakat kínáló oldalra töltötte fel világhírű alkotásait Bécs

Egon Schiele vagy Koloman Moser művei már életükben folyamatosan feszegették a „társadalmilag elfogadható" fogalmának határait. Mivel gátlások és tabuk nélkül ábrázolták a meztelen emberi testet, gyakran a cenzúra áldozataivá váltak alkotásaik. Azóta eltelt ugyan bő száz év, a cenzúra ellen vívott harcuk a mai napig nem ért véget: a közösségi média előretörésével a legnagyobb oldalak – mint a Facebook vagy az Instagram – árgus szemekkel figyelik a meztelen képeket vagy erotikusnak vélt tartalmakat.

Meztelen szobrokról készült képek és ismert műalkotások kerültek a közösségi oldalak feketelistájára, a visszaeső „bűnösöket" – például kiállítóházakat – pedig még le is tiltották átmenetileg, tudtuk meg a Bécsi Turisztikai Ügynökség sajtóközleményéből.

Willendorfi vénuszForrás: NHM Wien / Kurt Kracher/Bécs Város Külképviseleti Irodája

A Bécsi Turisztikai Ügynökség ezért úgy döntött, a pornográf tartalmakat kínáló OnlyFans-re rakja fel híres művészek provokatívnak számító alkotásait, amelyek gyakran áldozatul esnek a közösségi oldalak 18+-os tartalom miatti cenzúrájának. Az előfizetők így cenzúra nélkül láthatják például Egon Schiele, Richard Gerstl, Koloman Moser vagy Amedeo Modigliani provokatív műveit - amelyek egyébként bárki számára szabadon hozzáférhetőek a városban.

A 18+-os műremekeket az érdekődők egy egyszerű előfizetéssel nézhetik meg az OnlyFans-en, ahol természetesen arra is bíztatják őket, hogy az eredeti alkotásokat is tekintsék meg Bécsben. És aki elég bátor, hogy előfizessen, ingyen Bécs-kártyát vagy belépőt kaphat azon múzeumok egyikébe – Leopold Museum, KHM, Természettudományi Múzeum, Albertina –, ahol a művek láthatók.

Bécsben nem ez az első meredek turisztikai kampány
Két évvel ezelőtt arról írtunk, hogy a Bécsi Turisztikai Ügynökség a város nevezetességeit magasztaló üzenetek helyett az online megjelent negatív kommentekkel plakátolta ki Bécs városát. A Schönbrunni kastélynál "rendetlen a gyep", egy romantikus dunai hajóút "uncsiiii", a hangulatos borozóban pedig "nincs háttámla" - ehhez hasonló üzenetekkel biztatták az utazókat, hogy merjenek elvonatkoztatni a top tízes listáktól, és fedezzék fel a várost a saját kedvük szerint. A kampány szellemében folytatása volt a 2017-esnek, ami megkérdőjelezte, hogy Egon Schiele aktfestményei még mindig provokatívnak hatnak-e, illetve következetesen hasonlított a 2018-as "Unhashtag Vienna" című kampányra is, ami arra buzdított, hogy fotózzunk kevesebbet, és legyünk nyitottak a jelen pillanatra.
Szóljon hozzá
0 hozzászólás
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek