Wellness hotelben töltené a család a tavaszi szünetet? Ezekre figyeljen szervezéskor!

Kiszámítható napirend, gyerekbarát szálloda, gyerekmenüt kínáló étterem, szórakoztató úti játékok és néhány ruhadarab a medenceparttól távol eső programokhoz is - ha ezek mind megvannak, remek lesz a családi wellness vakáció.

A tavaszi szünetben, vagy valamelyik hétvégén wellness-szállodába készül a család? Segítünk felkészülni.

Mérlegeljünk!

Elsőként mindenképpen tisztáznunk kell, hogy egyáltalán fel vagyunk-e készülve lelkileg egy közös wellness-kalandra. Sokkal több szervezést igényelhet a dolog ugyanis, mint amire először gondolnánk. Ez főként akkor nagy kérdés, ha egészen pici babával életünk első utazására készülünk.

Wellnesszbébi
Fotó: Bildagentur-Online/chromorange / Northfoto

"Sokan nem szívesen kelnek útra egy év alatti gyermekkel, de számos üdülőhelyen, szállodában (például wellness hotelekben), az egészen fiatal csecsemőket is szívesen fogadják. Így az utazás vagy nem utazás egyéni megítélés kérdése. Figyelembe kell venni ugyanakkor, hogy csecsemővel utazni nagyon sok szervezést igényel. Aki ezt nem szeretné vállalni, inkább ne utazzon vele" – mondta el egy korábbi alkalommal a Travelónak Bojti Andrea, a Gyermekpszichológus blog tulajdonosa és szakértője.

"Fontos, hogy a nyaralás alatt is legyen egy kiszámítható napirend, ne nagyon térjenek el az otthonitól, mert a kisgyerekek hamar nyűgösek lehetnek. A gyereknek a közösen töltött idő a fontos. Amíg kicsi, úgysem emlékszik rá, mit látott a nyaraláson"– tette hozzá a szakértő.

Válasszunk okosan

Ha úgy döntünk, bevállaljuk az utazással járó macerát, jöhet a megfelelő célpont kiválasztása. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy úgy gondolják, amelyik szállodában van medence, ott biztosan jól fogja magát érezni a gyerek. Arra azonban nem gondolnak, hogy a többi vendég vajon mennyire élvezi a babasírást, vagy amikor mások gyerekei visítva ugranak seggest mellettük az alapvetően pihenésre kialakított élménymedencébe.

Vízi játszótér a Kolpingban
Fotó: Kolping Hotel Spa & Family Resort

Arról nem beszélve, hogy egy idő után a nagyobb gyerekek megunják, hogy a jakuzzin és a hátmasszírozó vízsugáron kívül semmi érdekes nem várja őket a medencében. Igyekezzünk tehát a gyerek életkorához leginkább passzoló szállodát kiválasztani önmagunk és környezetünk megfelelő idegállapotának megőrzéséhez.

Egészen kicsikkel az alsópáhoki Kolping vagy a gyenesdiási Wellness Hotel Katalin lehet például jó célpont. Nagyobbakkal – egy tíz és egy tizenkét éves utazott velünk – nekünk a szegedi Hunguest Hotel Forrás jött be.

Napfényfürdő Aquapolis
Fotó: Napfényfürdő AquapolisNapfényfürdő Aquapolis

A szálloda egybeépült a Napfényfürdő Aquapolis élményfürdővel, ahol a sodrófolyosók, buzgárok, és a sok csúszda egy teljes hétvégére lekötötte a gyerekeket. Mi ugyan télen voltunk, így a kinti részt nem próbáltuk, de jó időben egy nagy füves strand és kültéri csúszdák is rendelkezésre állnak.

Gyerekbarát szálláshelyek a Travelón

Tudta? A Travelo szálláskeresőjében beállíthatja, hogy melyek azok a gyerekbarát szolgáltatások, amelyek megléte nélkül semmiképpen nem indulna útnak. Ilyenek például a gyerekágy, a fürdetőkád, a bili, az etetőszék, a gyerekkerékpár, a kerékpárülés, a gyerekmenü, a játszótér, a gyerekmedence, a cumisüveg melegítő, a járóka, az animáció vagy éppen az állatsimogató.

Pakoljunk praktikusan!

A gyerekbarát wellness létesítmények mellett érdeklődjünk utána a szálloda kül- és beltéri gyerekprogramjainak, és annak is, hogy van-e a hotel éttermében gyerekbüfé. De érdemes megkérdezni azt is, hogy a szobákban milyen baba- és gyerekbarát felszerelési tárgyak találhatók. Egy jó gyerekbarát szállodába ugyanis nem szükséges magunkkal cipelni a fél háztartást gyerek fürdőköntöstől a vécészűkítőtőn át az etetőszékig, hanem felkészülten várnak minket.

A jó helyeken gyerekköntös is van Galéria: Wellness a tavaszi szünetbenFotó: Travelo / Travelo

A fenti információk birtokában már kezdhetjük is a pakolást. A magától értetődő papucs, fürdőruha – kicsiknek úszópelus –, úszószemüveg és vízi játékok összepakolása mellett ne feledkezzünk meg a kültéri programokhoz megfelelő öltözékről sem. Amikor üdülni megy az ember, hajlamos azt gondolni, hogy biztosan szép idő lesz, így a gumicsizma, az esőkabát és a pluszpulcsi nyugodtan otthon maradhat. Pedig sajnos belefuthatunk rossz időbe is, és elég pocsék érzés éppen családi sétára, vagy valamilyen izgalmas kültéri gyerekprogramra indulva, a hotel bejáratában állva rádöbbenni, hogy nem vittünk magunkkal semmi meleg, vagy éppen vízálló ruhát.

Úton a család

Ne csak az ott tartózkodásra, de az utazásra is készüljünk fel. Egy több órás busz-, vonat- vagy autóút egy felnőttnek is unalmas tud lenni, hát még egy gyereknek. Ha autóval megyünk, nézzünk ki játszótérrel rendelkező megállóhelyeket. Valamint szerelkezzünk fel rágcsálni valókkal és szórakoztató játékokkal az úti társastól a színezőn át a tabletre töltött mesékig.

Ütésálló tokkal felszerelve nagyobb a valószínűsége, hogy túléli a családi hétvégét a tabletünk
Fotó: Kensington

Utóbbit érdemes védőtokba bújtatni, különben nem lesz hosszú életű a kütyü. Több cég is gyárt fogantyúval ellátott, ütésálló tokokat. Van olyan is, ami akár 4,5 méterről leesve is védi a készüléket. (A kütyüvédőkről, és más praktikus úti holmikról itt írtunk bővebben.)