Budapest a top 5 európai forgatási helyszín között

Budapest a kulturális turizmus egy új típusának, a filmes turizmusnak válhat hamarosan célpontjává, miután Európa top 5 forgatási helyszíne közé válogatták.

A kulturális turizmusnak számos új trendje van kibonakozóban, és ezek között is egyre markánsabb vonal a filmes turizmus, azaz a híres filmek forgatási helyszíneit megcélzó utazás. Számos olyan hely kerül így fel a filmturisták térképére, ahová egyébként nem is jutott volna eszükbe ellátogatni, vagy amiről előzőleg nem sokat hallottak. Kedvenc jeleneteik háttere így lehet egy álomút vonzó állomása.

 

Így lett a film kedvéért Budapest Moszkva 2012-ben, a Die Hard forgatásánFotó: Barakonyi Szabolcs / Index

Az utóbbi években Budapest turisztikai repertoárja is kibővült ezzel a nézőponttal, így például már városi séták épülnek a tematikára; a tourism-review.com pedig most beválogatta a fővárost Európa legizgalmasabb forgatási helyszíneinek 5-ös listájára. A London, Prága, Párizs és Róma illusztris társaságában szereplő Budapestről azt írják, hogy nemcsak a megfizethető szakemberek, de amiatt a tulajdonsága miatt is rendkívül népszerű a külföldi stábok körében, hogy terei könnyedén variálhatók a legkülönbözőbb atmoszférájú városok képére.

Budapest sokszor alakította már Moszkvát vagy Párizst, de Kelet-Berlin, Buenos Aires vagy Szarajevó hű megformálása sem okoz gondot. A cikk olyan híres filmeket említ meg, mint a Dinotópia, a Steven Spielberg által rendezett München, a Scarlett Johansson főszereplésével forgatott Amerikai rapszódia, vagy a Nicole Kidman és Denise Di Novi közös produceri vállalkozásában készült Monte Carlo.

 

Forgalomirányítás moszkvai külsőségek közöttFotó: Barakonyi Szabolcs / Index

Az utóbbi évek nagy érdeklődést kiváltó produkciói között említhető még a Die Hard ötödik része Brice Willissel, vagy a Stike Back (Válaszcsapás) című népszerű akciósorozat néhány epizódja, többek között a Budavári Siklón játszódó jelenetekkel.

 A Magyar Turizmus Zrt. becslései szerint a stáboknak éves szinten legalább 100 ezer vendégéjszakát köszönhetünk, nem is beszélve a kapcsolódó turisztikai költésről. A nemzetközi piacon is hatékony reklámértékkel azonban természetesen azok a produkciók bírnak, amelyekben Magyarország nemcsak forgatási helyszínt biztosít, hanem a film tényleges helyszíneként is szerepel, vagyis „saját magát játssza".

 

Újabb cikkünk ebben a témában:

 

Oscar-jelölt úti célok 
A kultikus filmek valódi helyszíneire előbb-utóbb megindul a rajongók áradata. A kérdés, hogy ebből tudnak-e, akarnak-e előnyt kovácsolni a turizmus szereplői.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek