Így alakulhatnak át a nagykörúti kerékpársávok

    A Magyar Kerékpárosklub a nagykörúti kerékpársávok tapasztalatait és jövőképét mutatta be szerda este. Az előadáson kiderült, hogy a körút legnépszerűbb napját tekintve meghatszorozódott a biciklis forgalom. Kerékpársáv nélkül sokan a járdán, a gyalogosok között, a kocsisorokban döcögő autók tükrei között, vagy villamossínen bicikliznek, de a legtöbben inkább nem választják ezt a közlekedési módot - írja a Kerékpárosklub beszámolója.

    Forrás: Karancsi Rudolf/facebook.com/MagyarKerekparosklub

    A Nagykörút Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonala lett a több évtizede meglévő budai rakparti kerékpárút mögött, majd a sáv felfestése után a nagykörúti biciklis forgalom megelőzte az Árpád hídon több mint másfél évtizede kialakított kerékpárút kihasználtságát is.

    Az adatokból az is látszik, hogy a közösségi és autós közlekedéssel ellentétben a legforgalmasabb útvonalakon nem esett vissza a koronavírus miatt bevezetett karantén idején mért biciklis forgalom. Sőt, a veszélyhelyzettel járó korlátozások feloldása után még tovább nőtt a kerékpározási kedv.

    Az egyik lehetséges változat látványterveForrás: kerekparosklub.hu

    Mindemellett Molnár Berta, a Kerékpárosklub mérnöke többféle lehetséges tervet vázolt fel arról, milyen formában lehetne hosszú távon is megőrizni a körúti kerékpársávokat. Bővebb információk a Kerékpárosklub honlapján találhatók.

     

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!