Új fejezetéhez érkezett a pálmaolaj-háború, beszállt a Mars csoki is

    Pálmaolajat ma már a feldolgozott élelmiszerek legtöbbjében találni. És minél több helyen ott van az összetevők között, annál nagyobb a kereslet erre az alapanyagra. Amíg ez nem változik, azaz nem pálmaolaj-mentesítenek az egyes termékek gyártói, addig egyre több olajpálmát telepítenek olyan helyekre, ahol addig őserdő állt, tele a helyi állatok élőhelyeivel.

    Forrás: Shutterstock.com

    A pálmaolaj elleni háború, pontosabban a termesztésével járó erdőirtás és a kitermelésével kapcsolatba hozható gyermekmunka elleni fellépés már egy ideje húzódik. De most az egyik legnagyobb élelmiszermulti is példamutató lépésre szánta el magát.

    A Mars kereskedőcsalád 2019-ben indította útjára a Palm Positive Plan néven hirdetett erdőirtás elleni tervezetét és most jutott el oda, hogy realizálódni látszik, az eddigi 1500 pálmaolaj termelőjét jövőre a tizedére tudja csökkenteni. Ez azt jelenti, hogy a 109 évvel ezelőtt alapított cég szinte teljesen kiiktatja a pálmaolaj-felhasználást a termékeiből, először 100-ra majd 2023-ra 50-re zsugorítva pálmaolaj-termelőinek a számát - olvasható a Foodnavigator.com oldalán.

    A Mars-dinasztia egyébként a második legnagyobb kereskedőcsalád a világon, és a Mars csoki mellett olyan márkaneveket adott a világnak, mint a Bounty, a Twix, a Milky Way, a M&Ms és tucatnyi Magyarországon nem bevezetett brand, valamint állateledel-fronton e cég alá tartozik a Whiskas, a Pedigree, a Kit-a-Kat, a Chappi és a Royal Canin táp is.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!