Zajos Ferihegy, de nem valószínű, hogy konkurenciát kap

Régóta nagy viták övezik a ferihegyi repülőtér működését, ugyanis a közeli fővárosi kerületek és elővárosok lakosai megszenvedik a növekvő légiforgalmat. Egyfelől látni, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér évente többször büszkén teszi közzé a forgalomnövekedési számait, ez azonban több le- és felszálló repülővel jár együtt, nagyobb zajterhelést okozva többek között a XVIII., XIX., XVII. vagy épp XVI. kerületieknek.

Erre az utóbbi hetekben többen bedobtak egy kézenfekvőnek tűnő választ: építeni kell még egy nemzetközi repülőteret, adott esetben a fapados járatoknak.  

Az Index alaposan utánakutatott ennek, pláne, hogy Tarlós István budapesti főpolgármester is felkarolta az ötletet. A ferihegyi reptér az évi 15 millós utasforgalmával gyakorlatilag megtelt, ezért akarnak új terminált építeni 2024-re. Azonban a fejlesztéseket (és a reptéri gyorsvasút ötletét) is megkérdőjelezné, ha a forgalom egy részét áttennék másik reptérre.

.Forrás: Budapest Airport

A lap szerint ugyan csekély a realitása a forgalom átszervezésének, de azért megnézték a szóbajöhető opciókat. Tehermentesítő reptereik eleve csak a nagy nyugati városoknak vannak, amik a budapesti légiforgalom dupláját vagy többet mutatnak, a közép-kelet-európai térségben nincs is ilyen légikikötő (pl. Bécsnek is egy reptere van).

Gond lehet, hogy ha külön utazni kellene valamennyit az országon belül a reptérért, akkor sokan lehet, hogy az olcsóbb pozsonyi vagy bécsi verziókat preferálnák. Így visszaeshetne a légiforgalom Magyarországon. Ráadásul az olcsó repjegyeket vizslató nyugati turistáknak se lenne vonzó, ha Budapest helyett Kecskeméten vagy Debrecenben szállnának le, így a turizmus is visszaeshetne.

Sok-sok-sok pénz

Az pedig külön gond, hogy egy vadiúj reptér több százmilliárd forintos áron és hosszú évek építése árán készülne el, de pl. a kecskemétit is iszonyat drága lenne a 8-9 millió fapados utas fogadására alkalmassá tenni. Az államnak is van egy szerződése a ferihegyi repteret üzemeltető céggel, amiben lényegében vállalja, hogy nem esik bizonyos szám alá az utasszám, és nem támogatja az állam új reptér nyitását Budapest környékén.

A lakók panaszaira az jelenthet megoldást, ha valóban betartják az éjjeli repülési tilalmat, javítanak a zajszennyezés mérési hatékonyságán és átalakítanák a légiirányítást. Az egyeztetések már zajlanak, reméljük, hamar visszatérnek a nyugodalmas és csendes pestszentimrei és rákosmentei éjszakák.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek