Kártérítés jár a Pozsonyban hagyott utasoknak

Kártérítés jár a Pozsonyban hagyott utasoknak

 Kártalanítania kell a Ryanairnek azt a több mint száz utast, akiket szerda este hagyott ott Pozsonyban - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A diszont légitársaság budapesti járata a rossz időjárás miatt nem tudott leszállni Ferihegyen, ezért a szlovák főváros repterén tette le az utasokat. Igen ám, de a beígért busz nem érkezett meg, az utasok nem kaptak érdemi tájékoztatást - a fáradt csapat gyakorlatilag teljesen magára volt utalva.

A FEOSZ pénteki közleménye szerint az érintetteknek minden kétséget kizáróan jár a kártalanítás, hacsak a cég nem bizonyítja, hogy ténylegesen rendkívüli körülmények merültek fel. Különösen, hogy az egyik sajtóértesülés szerint „Az egyik pórul járt utas utánanézett a Flightradaron, és kiderítette, hogy az a gép, amivel érkeztek, üresen visszarepült Budapestre 8:56-kor, majd jó nagy késéssel ment tovább immáron utasokkal Pisába és vissza Pestre."
Az utasok minden felmerült, ésszerű kiadás, így például a hazaút és a kifizetett jegyár megtérítését is követelhetik. Az Európai Bíróság már évek óta kimondta kötelező érvényű ítéletében, hogy a három órát meghaladó késést szenvedő utasokat a járattörléssel érintett utasokhoz hasonlóan kártalanítás illeti meg. Sőt, semmilyen vihar, műszaki hiba vagy egyéb körülmény sem mentesítheti a légitársaságokat attól, hogy váratlan helyzet esetén utasaiknak segítséget nyújtsanak és hazaszállítsák őket - emlékeztetett a FEOSZ.

Fotó: Clare Griffiths / FlickrForrás: Travelo

 A szövetség azt javasolja a fogyasztóknak, hogy minél hamarabb nyújtsák be a Ryanairnél kárigényüket amihez ne felejtsék el mellékelni a kárt igazoló bizonylatokat is. Ha pedig ez is eredménytelennek bizonyul, indítsanak ingyenes békéltető testületi eljárást az ügyben.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek