Budapesten landolt a világ legújabb repülőgépe
A Swiss International Air Lines menetrend szerinti járataként érkezett a magyar fővárosba a világ első Bombardier CS100-as utasszállító repülőgépe. A repülő műszereit a NASA-val közösen fejlesztették, hajtóműve ötven százalékkal csendesebb, a gép üzemanyag-fogyasztása húsz százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi modelleké. A magyar utasok rendszeresen repülhetnek majd a világ legújabb fejlesztésű utasszállítójával Budapest és Zürich között.
Első munkanapján, július 15-én Budapestre, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezetett az útja a Swiss új, Bombardier CS100 repülőgépének. A menetrend szerinti Zürich – Budapest – Zürich járat 19:05 perckor landolt a magyar fővárosban, majd 19:45-kor indult vissza a legnagyobb svájci városba.
A géptípus fokozatosan váltja ki a Budapest és Zürich között eddig közlekedő Avro RJ100-asokat, így a magyar utasok is egyre többször fedezhetik fel a Bombardier CS100-as gépet a Budapestről induló SWISS járatokon.
A Swiss július 1-jén vette át a világon elsőként a Bombardiertől az első CS100-at. Ez az iparág legújabb fejlesztésű repülőgépe, amely kívül-belül számos műszaki újdonságot és kényelmi megoldást vonultat fel. A kéthajtóműves, rövid- és közepes távolságú utakon használt gép pilótafülkéjét és műszereit a NASA-val közösen tervezték.
A repülőn 125 ülés található, a gép ablakai 30 százalékkal nagyobbak, illetve kisebb a távolság két ablak között, ezért lényegesen több fény jut az utastérbe. A kabin oldalfalának speciális kialakítása miatt vállmagasságban is nagyobb a tér. A korábbinál vékonyabb és könnyebb üléseket az autóiparból származó megoldásokkal tervezték, így ugyanakkora sortávolság mellett nagyobb lábteret biztosítanak. A lehajtható asztal tartója egyetlen központi elem, így a térdeknek is több hely jut. Az ülések szélessége 47 cm, míg a folyosó 51 centiméteres.
A Swiss naponta háromszor közlekedtet járatot Budapest és Zürich között, és a magyar utasok előszeretettel választják a svájci légitársaságot tengerentúli útjaikhoz is. A tavalyi év folyamán a legtöbb magyar utas Miamiba repült.
- A gép 23,7 köbméteres raktere 177 901 Lindor csokoládédobozt képes elnyelni, de beleférne 59 svájci Le Gruyère sajtkerék is.
- A gép 12 497 méteres maximális repülési magassága az Eiffel-torony magasságának negyvenszerese, illetve a Mont Blanc magasságának két és félszerese.
- A 871 km/h csúcssebességű gép teljes terhelés mellett 3650 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel.